Nadpisany MBR

floydrose floydrose w gazeta.pl
Pią, 27 Sie 2004, 17:23:58 CEST

Witam!
No i stało się... nadpisałem sobie MBR (przy pomocy pewnego systemu z
Redmond) i nie mogę odpalić PLD.
Pomyślałem, że to żaden problem. Odpale sobie PLD przy pomocy
loadlin.exe wpiszę # lilo i po kłopocie.

Okazuje się, że nie...

c:\> loadlin.exe vmlinuz root=/dev/hda8

coś zaczyna się dziać i po chwili zamiera z komunikatem w stylu
(dokłanie nie pamiętam a nie chciało mi się przepisywać):

"Sorry, nie mogę nie wiem jak obsłużyć hda8 itp...
wpisz poprawną wartość opcji "root="

Ale ja właśnie mam zainstalowane PLD na partycji hda8 więc o co chodzi.
Może, loadlin nie współpracuje z jąderkami 2.6.x

Próbowałem również linld.com z analogicznymi paramterami i również klapa.

Może coś przeoczyłem...?
Znacie jakieś inne sposoby przywrócenia lilo w MBR.

Pozdrawiam
Dominik

--

http://www.intymna.pl - wygodne zakupy przez internet.

W naszej ofercie elegancka bielizna damska i męska cenionych marek. Dla każdego i na każdą kieszeń.