postfix i virtualne konta przez procmaila

Krzysztof Mościcki stivi w elomza.pl
Czw, 3 Lut 2005, 13:05:29 CET

Dnia 03-02-2005, czw o godzinie 09:50 +0100, kuba staskiewicz
napisał(a):

> Wlasnie o to mi chodzilo. Mam wirtualki w mysqlu:
>
> virtual_alias_maps = mysql:/etc/mail/mysql_virtual_alias_maps.cf
> virtual_mailbox_domains = mysql:/etc/mail/mysql_virtual_domains_maps.cf
> virtual_mailbox_maps = mysql:/etc/mail/mysql_virtual_mailbox_maps.cf
> virtual_transport = virtual
>
> Czyli nijak sie tego nie da z procmailem zbratac?

Co prawda nigdy tego nie sprawdzałem, ale kiedyś znalazłem w sieci coś
takiego na ten temat, może się przyda:
http://www.marlow.dk/site.php/tech/postfix
http://archives.neohapsis.com/archives/postfix/2003-07/0727.html

oraz to, nie pamiętam z jakiego źródła:
> zrobilem sobie wirtualki na postfixie+mysql+spamassassin
> elegancko maile laduja w /home/virtual/mail/user w domena/Maildir/new/
> ino kcialem zrobic aby kazdemu virtualnemu userowi zrobic .procmailrc
coby
> maile oznaczone przez spamassassina ladowaly w Maildir/.spam/new/
>
> ino wlasnie jak?
> bo w momencie gdy maila przejmuje transport virtual to nie jest
wykonywany
> mailbox_command.

oki, znow sobie sam odpowiadam ;-) poczatki schizofreni?

trzeba utworzyc nowy transport np:
procmail        unix    -       n       n       -       -       pipe
user=virtual argv=procmail
   /home/virtual/mail/${recipient}/.procmailrc ${recipient}
i w tabelce transportow wrzoocic wpis: user w domena  postfix:
i dziala ;-)

dla kazdego wirtualnego lusera moge teraz zrobic osobny plik .procmailrc
i niech sie ziemia kreci!