gPHPEdit i GNOME-VFS

Michał Straszak michal w nasza.ath.cx
Sob, 5 Lut 2005, 23:12:07 CET

Witam.
  Mam pytanie dotyczące gPHPEdit.

cytat z http://www.gphpedit.org/whats-new-0.9.50.phtml:
"gPHPEdit now uses GNOME-VFS for opening files so opening/saving to
remote locations over SSH/SFTP/FTP is possible."

Fajnie, tylko albo to nie działa, albo ja nie umiem tego używać.
Jak wybieram "Otwórz plik", to nie mam na liście moich "zamontowanych
na pulpicie" miejsc sieciowych, chyba powinny być, ale nic to.
Wybieram "Otwórz lokację", wpisuję ftp://serwer/plik.php,
a ten mi na to: "Cannot change to folder because it is not local" -
prawde mówi, ale co z tego?
Otwieram sobie mój zdalny katalog ftp w nautilusie, wybieram
"Otwórz za pomocą "gphpedit", a ten chce mi tworzyć lokalny plik,
o adresie "/moj/katalog/domowy/ftp://sciezka/plik.php".

No więc:
Czy ktos wie, jak to zmusić do działania? Może mi czegoś brakuje w
systemie?
Czy ktos zna jakiś inny lekki edytor PHP dla GNOME, w którym możliwa
jest edycja pliku przez FTP? (poza vim, o nim wiem)
Proszę o pomoc, bo na automagicznych cudach desktopowych słabo sie znam,
a google tez za wiele na ten temat nie mówi.

gphpedit-0.9.50-2 z AC

PS: zerknąłem do speca gphpedit, nie widziałem żadnych bcondów --with
gnome-vfs, więc zakładam, że jest wkompilowany.