polonizacja dabiana sarge

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Wto, 15 Lut 2005, 00:37:48 CET

Tomasz P. wrote:
> Witam
>
> Wiem, że to lista PLD :-)
> ale może ktoś sie zetknął z takim problemem jak polonizacja X'ów pod sarge ?
> Mój problem polega na tym, że pod tamtejszym KDE brakuje polskich czcionek.
> Znalazłem coś takiego:
> #apt-get install xfonts-biznet* msttcorefonts
> Owszem, czcionki się zainstalowały, ale polskich dalej brak.
> Nie mogę znaleźć pakietu z Font Serverem do X'ów (xfs) i może to dlatego.
> Być może to jakieś braki w plikach 100/75dpi/fonts.alias,
> bo w katalogach są obecne pliki przypominające nazwami standardowe helvetica,
> [...]

Fonty pod 100/75 dpi to fonty bitmapowe, raczej nie są wykorzystywane we
współczesnych interfejsach graficznych.  To samo tyczy się xfs'a -- też
pracuje tylko z fontami bitmapowymi.  Jeśli chodzi o czcionki z poslkimi
znakami, to powinny wystarczyć msttcorefonts.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa