postifx kolejka wiadomości

Marcin Król hawk w limanowa.net
Śro, 16 Lut 2005, 00:19:53 CET

> Był sobie zainstalowany na serwerze płatny program
> do skanowania wirusów (RAV dokładnie).
>
> Dziś skończyła się licencja  i już jej nie przedłużamy.
> I teraz mały problem. Po tym jak sie skonczyla licencja
> skaner przestał sluchac na porcie 1025. Teraz sporo
> listów zalega mi w  kolejce do dostarczenia i ciągle
> próboją sie dostukać do skanera. Jako że skanera już nie ma
> i nie będzie to jak "powiedzieć tym listom" że mają isc
> prosto do katalogów domowych. Jest ich dużoo. Reczne
> przenoszenie nie wchodzi w gre..

Jezeli maile siedza w kolejce postfixa, przekonfigurowac go tak zeby nie
slal juz do RAVa. Jezeli maile siedza w kolejce RAVa, to podmienic plik
z licencja na ten ktory byl domyslnie w tarballu z RAVem, czyli na 30
dniowy trial. Uruchomic, poczekac az zejdzie i wylaczyc RAVa. Ja tak
wlasnie zrobilem przy przechodzeniu na duet amavisd-new + clamav.

M.