[AC-PPC] PLD i MacOS w jednym stali domu

The Undefined undefine w aramin.net
Śro, 16 Lut 2005, 13:01:58 CET

On Wed, Feb 16, 2005 at 10:56:10AM +0100, Łukasz Maśko wrote:
> Może chcecie go na builder PPC ;-) Będzie miał już niedługo 640MB RAM (jak
> tylko przyjdzie 4x128MB pocztą). Tylko dysku mało. No i procki nie za
> szybkie.
hm.. nie za szybkie procki dyskwalifikuja to niestety jako builder...

> Z tym to nie problem, strategię już opracowałem. Ściągnę kernel-*.ppc.rpm,
> potem rpm2cpio, cpio, staruję to co wyjdzie, przepchnę na maka, rozpakuję i
> będzie. Jak już, to tylko jak zrobić initrd - może ktoś z grupowiczów
> dysponujący oldworldowym Makiem byłby mi w stanie tutaj pomóc? Jeszcze jest
> szansa, że uda się podnieść system PLD na debianowym kernelu 2.4.18.
prawde mowiac - ja wysiadlem.
quik "za moich czasow" nie obslugiwal wogole initrd (quik to praktycznie
przerobione silo, i wlasnie.. z wycieta obsluga korzystania z initrd).
Dlatego tez skompilowalem sobie wlasne jajko(u speediego za piecem ;)

> Do zmiany partycji bootowalnych z poziomu MacOS-a to mam narzędzie
> okienkowe. Ale on umie się przestawić wyłącznie między partycjami Mac'owymi
> co mnie oczywiście nie urządza. Nic to, jeśli okaże się, że da się
> poprawnie z BootX-a odpaliś kernel SMP, to machnę na to ręką. Bo, póki co,
> o wyczytałem na sieci, że BootX przy odpalaniu kernela wyłącza jeden
> procesor, przez co właśnie debianowy kernel 2.4.18 nie może użyć drugiego.
> Natomiast pocieszające są posty w których ludzie piszą, że kernel 2.4.20
> potrafi sam sobie na powrót włączyć drugi procesor.
sproboj na 2.4.18 sobie skompilowac wlasne jajeczko - moze to bedzie
rozwiazaniem?
A zreszta - tutaj ktos "madrzejszy" by sie musial wypowiedziec.
osobiscie z bootx-a wogole nie korzystalem.

> Trudno. Chociaż ciekawi mnie fakt, że w pliku konfiguracyjnym quik-a są
> opcje do wyświetlania komunikatów na ekran i wyboru kernela do odpalenia.
quik to zmodyfikowane silo, wiec pewnie stad..
a zreszta - moze obsluguje ale po serialu na przyklad.. nie wiem.
Jak szukalem informacji to nie dziala, bo... klawiatura/myszka sa
inicjalizowane dopiero albo przez loader macosa, albo tez przez jadro
linuksa i w momencie kiedy uruchamia sie quik po prostu nie sa
dostepne...

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała