Jaki serwer PIV czy Xeon, IBM, DELL czy HP.

Marek Guevara Braun mguevara w acn.waw.pl
Śro, 8 Lut 2006, 22:59:44 CET

Grzegorz Szymański wrote:
> 	Mam pewien problem. Chodzi o zakup serwera. Mam ograniczone
> fundusze bo ok 5-6 tys. Za te pieniądze moge kupic nastepujaca maszyne:
> proc: PIV 3,2 GHz
> pamiec: 1 GB
> Hdd: 72 GB SCSI

Podobno należy unikać kontrolerów RAID SCSI bazujących na Adaptecu (moduł
aacraid) - wiem, że niektóre Delle to mają na płycie (i jak to Delle nazywają
ten kontroler PERC ileśtam) - było na pld-kernel o tym. Ponoć sterownik cały
czas jest ulepszany w kolejnych jądrach. Producent dodatkowo przygotował wersję
dla jakiegoś 2.6.9 z RedHat Enterprise  i jak mówili mi klienci na RHEL4 im to
działa dobrze w przeciwieństwie do 2.6.13 (wersja z Gentoo).

Co do procesora to nie wiem czy nie lepsze od jednego Xeona byłby dwurdzeniowy
P4 z serii 8xx lub 9xx ? Dwurdzeniowych Opteronów to pewnie nikt z wielkich
ich nie sprzedaje (tj. wiem że sprzedaje je Sun - SunFire X2100, ale mają dyski
SATA na nvidii - btw. z aktualnym Ac działa :-).

> Mam jeszcze pytanie odnosnie firmowych serwerow. Co mozecie powiedziec o
> IBM, HP i DELL. Ktory jest lepszy?

Myślę że to podobna klasa - sprawdź warunki gwarancji i serwisu oraz to czy
to co jest w środku nie będzie sprawiało problemów.

P,
Marek