mikrofon... znowu

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Wto, 21 Lut 2006, 14:57:03 CET

Witam, po raz kolejny mam problem z mikrofonem. Działa odtwarzanie dźwięku,
słychać mnie przez skype'a, mam suwaki od mikrofonu i od capture włączone
tylko, że suwak od capture jest jakiś nieużywalny i  nie działa mi nagrywanie
dźwięku przy pomocy krec:/

I tu właśnie tkwi problem. Suwak od capture jest odpowiedzialny za głośność
"zbierania" dźwięku i kiedyś działał on doskonale teraz natomiast mimo iż dam
go na maxa w kmix'ie to po ponownym uruchomieniu jest nadal na 0:( Ogólnie
rzecz biorąc moge sobie przesuwać tym suwakiem ile mi sie podoba a i tak
żadnej reakcji nie widać (a raczej nie słychać;)). Brak możliwości regulacji
powoduje tyle, że dźwięk jest strasznie słabo słyszalny. Nie wiem co się
stało bo kiedyś działało to idealnie teraz niestety rozmawiać się przez
skype'a nie da bo musze krzyczeć do mikrofonu:( Poza tym nie moge nic nagrać
przy pomocy krec... paski głośności nagrywania wogóle nie reagują. Nie używam
tego ale może to naprowadzi kogoś na to gdzie leży problem z capture;)

Cały problem pojawił się chyba w momencie przejścia z dev na udev. Wcześniej
wszystko działało. Jak i capture tak i nagrywanie w krec.

Karta AC97 8-kanałowa (Realtek ALC850) zintegrowana na płycie K8T Neo2.

>lsmod | grep snd
snd_pcm_oss            51616  0
snd_mixer_oss          16896  1 snd_pcm_oss
snd_via82xx            26280  2
gameport               13328  1 snd_via82xx
snd_ac97_codec        105048  1 snd_via82xx
snd_ac97_bus            2560  1 snd_ac97_codec
snd_pcm                88844  3 snd_pcm_oss,snd_via82xx,snd_ac97_codec
snd_timer              22664  1 snd_pcm
snd_page_alloc          9616  2 snd_via82xx,snd_pcm
snd_mpu401_uart         6784  1 snd_via82xx
snd_rawmidi            22816  1 snd_mpu401_uart
snd_seq_device          7952  1 snd_rawmidi
snd                    53608  13
snd_pcm_oss,snd_mixer_oss,snd_via82xx,snd_ac97_codec,snd_pcm,snd_timer,snd_mpu401_uart,snd_rawmidi,snd_seq_device
soundcore               8736  1 snd

>rpm -qa | grep alsa
alsa-utils-1.0.10-1
alsa-lib-1.0.10-1