Czy da się wyłączyć FSCK odpalany przez udisksd2 ?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 3 Sie 2023, 21:49:13 CEST

Od niezbyt długiego czasu doświadczam irytującego zachowania komputera przy
podpinaniu kart SD pod czytnik. Używam KDE, które odpala udisksd2. Przy
wkładaniu karty jest ona wykrywana, ale zanim cokolwiek mogę zrobić, demon
uruchamia dla tej karty fsck. Na karcie szybkiej trwa to moment, ale na
długiej ciągnie się to dłuuugo. Na tyle długo, że demon KDE się niecierpliwi i
po sprawdzeniu i nie wykrywa zamontowania karty - bo był timeout. Karta jest
zamontowana, ale nie jest widziana przez demon KDE. Jeśli karta jest
odpowiednio szybka to nie ma problemu, jakoś to działa - ale trzeba swoje
odczekać.

Ten FSCK nie był uruchamiany do którejś poprzedniej wersji. Przyznam, że nie
wiem której bo, jak wspomniałem, na szybkich urządzeniach nie jest to tak
problematyczne - ale tym razem muszę operować na karcie, gdzie timeout jest
przekroczony.

Czy ktoś może tego również doświadcza? Może wie ktoś, jak mogę tego FSCK
wyłączyć?