Prośba w uruchomieniu PLD na dysku NVMe

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 10 Sie 2023, 19:30:23 CEST

Z góry przepraszam za lamerski dla niektórych (zapewne) temat ale właśnie
stoję przed ścianą i nie mam pojęcia, co zrobić.

Mam Dell-a E7270 (i5 6th-gen) z dyskiem NVMe. Chcę na niego przenieść PLD,
którego używam na starszym kompie z dyskiem mSATA. jak na razie dane zostały
przeniesione 1-do-1 i np. Windows wstaje bez żadnego mrugnięcia. Teraz chcę
uruchomić Linuksa. Tylko za cholerę nie wiem jak dobrać się do dysku z jego
poziomu.

Ponieważ nie mogę zabootować PLD (wiadomo, bieżąca instalacja jest
skonfigurowana pod mSATA, z innymi nazwami urządzeń i sterownikami), posiłkuję
się pendrive z inną dystrybucją. Uruchomiłem Fedorę - ale, niestety, niewiele
to pomaga. Po pierwsze, nie mam pojęcia jak w ogóle mam zobaczyć dysk.
Załadowanie modułu nvme.ko nic nie zmienia. W logu nie mam żadnych komunikatów
o wykrytym urządzeniu. Tak jakby w ogóle nie wykrywało nie tylko dysku, ale i
kontrolera. I przyznam, że dalej nie umiem sobie z tym za cholerę poradzić.

Bardzo proszę o rzeczową pomoc. Mamy na liście adminów z dużym doświadczeniem,
na pewno macie pod sobą nowoczesny sprzęt z takimi dyskami. co mam załadować,
żeby ten cholerny dysk i partycje na nim zobaczyć?

Help! :-(