PROBLEM Z 1394

piograf piograf at poczta.onet.pl
Fri Aug 10 10:34:00 CEST 2001

Witam.
Zainteresowałem się Linuxem tym ciekawym systemem. Jednak mam pewien
niedosyt informacji. Na interesujące mnie szczegółowe tematy niestety nie
znalazłem odpowiedzi, szukając po różnych stronach WWW poświęconych tej
tematyce.
Mam w związku z tym pytania licząc na odpowiedź. Rozpoczynam prowadzenie
działalnośi gospodarczej o tematyce m.in. video, graficznej i innej.
Chciałbym zainstalować dystrybucję LINUXA, ale nie wiem jaką. Nie wiem,
która byłaby dla mnie najbardziej odpowiednia /a może żadna? /.
1.czy istnieją programy do montażu video typu "Media Studio PRO 6" f-my
Ulead lub "Adobe Premiere" ?
2.jakie jest ograniczenie wielkości pliku w systemie Linux /chodzi mi o
możliwość zgrania sekwencji video np.4Gb do 7Gb czy więcej/?
3.czy można zainstalować kartę video, a konkretnie STUDIO DV firmy Pinnacle
/jest to łącze 1394 łączące kamerę z komputerem/? i  oczywiście czy
współpracować ona może i z jakimi programami do obróbki video pod Linuxem.
Sprawa jest dla mnie dosyć pilna.
I jeszcze jeden chyba interesujący wszystkich problem, na który natknąłem
się w jednym z artykułów "Gazety Prawnej"/WWW.infor.pl/. Artykuł dotyczył
legalności systemu LINUX /informowano tam m.in. o błędzie w tłumaczeniu
Powszechnej Licencji Publicnej Linuxa. A co ciekawe (tylko streszczenie)Izba
Skarbowa nakazała osobie prowadzącej działalność gosp., która użytkowała
Linuxa i Star Offic`a wnieść jakieś wysokie opłaty za bezpłatne? użytkowanie
systemu, jeżeli pamiętam przypisując wartość Linuxa do WinNT, a
Star Offic`a do najdroższej wersji Offica Microsoftu ???!!!
Jak to jest z tą luką prawną? Wszędzie słyszy się LINUX bezpłatny ALE NIE
DLA IZBY SKARBOWEJ!
Czy ktoś na tym serwerze jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, jak bez
stresu użytkować to bezpłatne oprogramowanie?
Na jakich konkretnych ustawach czy rozporządzeniach należy się oprzeć?
Przepraszam za długi tekst ale...

Z wyrazami szacunku.
PIOTR piograf at poczt.onet.pl

--