PROBLEM Z 1394

Arkadiusz Miskiewicz misiek at pld.ORG.PL
Sat Aug 11 19:59:34 CEST 2001

"piograf" <piograf at poczta.onet.pl> writes:

> 1.czy istnieją programy do montażu video typu "Media Studio PRO 6" f-my
> Ulead lub "Adobe Premiere" ?
Niestety tutaj nie mam zbyt wielkiego pojęcia. Wiem, że są _jakieś_
programy do obróbki video dla Linuxa ale niestety nie wiem jaką mają
wartość praktyczną. Polecam poszukać pod http://slashdot.org/,
http://lwn.net/ i http://freshmeat.net/.

> 2.jakie jest ograniczenie wielkości pliku w systemie Linux /chodzi mi o
> możliwość zgrania sekwencji video np.4Gb do 7Gb czy więcej/?
Bez obsługi LFS (Large File Support) to jest to 2GB na x86, z obsługą
to dużo więcej. Swego czasu było to opisane na stronie
http://www.sas.com/standards/large.file. Z użyciem systemu plików XFS
można tworzyć pliki o wielkości do 1 terabajta.

> 3.czy można zainstalować kartę video, a konkretnie STUDIO DV firmy Pinnacle
> /jest to łącze 1394 łączące kamerę z komputerem/? i  oczywiście czy
> współpracować ona może i z jakimi programami do obróbki video pod Linuxem.
Jądra 2.4 obsługują FireWire (IEEE 1394) ale niestety nie mam pojęcia
czy są sterowniki do kart Studio DV Pinnacle. Trzeba sprawdzić np. na
stronie producenta.

> Jak to jest z tą luką prawną? Wszędzie słyszy się LINUX bezpłatny ALE NIE
> DLA IZBY SKARBOWEJ!
> Czy ktoś na tym serwerze jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, jak bez
> stresu użytkować to bezpłatne oprogramowanie?
Z tego co wiem ministerstwo wyjaśniło sprawę - nie trzeba nic
płacić. Szczegóły były omówione w jednym z artykułów na
http://www.7thguard.net/ (polecam przeszukać archiwum).

--
 Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD
 IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl/