Kilka pytan

Paranoic root at pc-212-51-215-86.p.lodz.pl
Sun Feb 25 15:23:41 CET 2001

1) Ile miejsca na dysku jest konieczne na instalacje? Mam zamiar uzywac
Linuxa w sieci, zainstalowac X-y (KDE), uzywac serwera SMTP i POP3. Nie
przewiduje serwera WWW ani FTP ewent. samba.
2) Czy rzeczywiscie polonizacja jest tak daleko posunieta? Wojuje juz z
polonizacja KDE w RH 7.0 od ponad tygodnia i mimo zastosowania kilkunastu
kombinacji opartych na kikbd i xmodmap nadal w pelni nie moge korzystac z
polskich czcionek w okienkowych aplikacjach. Zasadniczo nie przeszkadza mi
brak polskich liter w systemie ani angielskie komunikaty, ale od czasu do
czasu chcialbym skorzystac z aplikacji biurowej (SO) czy napisac list
uzywajac polskich znakow. Mysle, ze takie sprawy zrazaja uzytkownika -
przynajmniej do danej dystrybucji, zwlaszcza jesli mialo sie postanowienie
zerwania z wielkim bratem Microsoftem :-)
3) I na koniec najwazniejsza sprawa- czy mozna powiedziec do ktorej z
dystrybucji jest podobna PLD? Wiem, ze kazda dystrybucja ma swoje
charakterystyczne cechy, ale moze daloby sie w przyblizeniu okreslic czy
jest wzorowana na RH, SuSE, Debianie czy Slackware? Chodzi mi glownie o
polozenie i budowe plikow konfiguracyjnych jak rowniez o uzywane narzedzia
konfiguracyjne - czy to jest linuxconf czy YaST czy moze jeszcze cos
innego?

Pytam o to wszystko, poniewaz jestem zainteresowany prosta zlokalizowana
wersja tego systemu. Posiadam troche literatury na temat RH i chcialbym
aby byla ona mi mozliwie pomocna przy konfiguracji nowego systemu.
Pozdrawiam
W. Sroczynski