Kilka pytan

Arkadiusz Miskiewicz misiek at pld.ORG.PL
Sun Feb 25 16:46:47 CET 2001

On/Dnia Sun, Feb 25, 2001 at 03:23:41PM +0100, Paranoic wrote/napisał(a)
> 1) Ile miejsca na dysku jest konieczne na instalacje? Mam zamiar uzywac
> Linuxa w sieci, zainstalowac X-y (KDE), uzywac serwera SMTP i POP3. Nie
> przewiduje serwera WWW ani FTP ewent. samba.
ciężko powiedzieć... od 100MB w zwyż mniej więcej (osobiście mam 8GB)

> 2) Czy rzeczywiscie polonizacja jest tak daleko posunieta?
prawie wszystko co zostało przetłumaczone na język polski (a chodzi
mi głównie o pliki pot) jest umieszczone w PLD

> Wojuje juz z
> polonizacja KDE w RH 7.0 od ponad tygodnia i mimo zastosowania kilkunastu
> kombinacji opartych na kikbd i xmodmap nadal w pelni nie moge korzystac z
> polskich czcionek w okienkowych aplikacjach.
Jeśli to są Xy 4.x to wystarczy:
	Option "XkbRules"   "xfree86"
	Option "XkbLayout"  "pl"
w sekcji inputdevice/keyboard XF86Config'a + oczywiście fonty.

> 3) I na koniec najwazniejsza sprawa- czy mozna powiedziec do ktorej z
> dystrybucji jest podobna PLD? Wiem, ze kazda dystrybucja ma swoje
> charakterystyczne cechy, ale moze daloby sie w przyblizeniu okreslic czy
> jest wzorowana na RH, SuSE, Debianie czy Slackware?
PLD przypomina każdą z dystybucji po trochu. Korzystamy z dorobku
wszystkich znanych dystrybucji oraz dodajemy własne innowacje
tak, że PLD ma np. system pakietów rpm podobnie jak RH czy Conectiva,
apta podobnie jak Debian itp, a z kolei np. własny system zarządzania
serwisami typu inetd czy odmienne skrypty startowe. Z kolei od Slackware
różni nas przedewszystkim to, że my preferujemy aktualne wersje oprogramowania 8-)

> Chodzi mi glownie o
> polozenie i budowe plikow konfiguracyjnych jak rowniez o uzywane narzedzia
> konfiguracyjne - czy to jest linuxconf czy YaST czy moze jeszcze cos
> innego?
Położenie plików konfiguracyjnych wyznacza standard FHS, którego się
trzymamy ale ogólnie zasada jest taka, że wszystkie konfigi lądują
w /etc, a jeśli dany pakiet ma więcej niż 1 plik konfiguracyjny to
tworzony jest mu podkatalow w /etc... Dla przykładu konfiguracja
samby leży w /etc/samba/

> Pytam o to wszystko, poniewaz jestem zainteresowany prosta zlokalizowana
> wersja tego systemu. Posiadam troche literatury na temat RH i chcialbym
> aby byla ona mi mozliwie pomocna przy konfiguracji nowego systemu.
PLD jest dystrybucją dla średnio i zaawansowanego użytkownika. Głównym
zastosowaniem są nadal serwery itp choć wielu z nas używa PLD jako
systemu dla komputerów tzw ,,desktop''.

--
Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE    [ PLD GNU/Linux IPv6 ]
http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~misiek/ipv6/   [ enabled ]