Tłumaczenia KDE w cvs PLD

Jacek Stolarczyk jacek at mer.chemia.polsl.gliwice.pl
Mon Mar 5 23:19:48 CET 2001

Witam,

Wielokrotnie już był podnoszony na liście polskich tłumaczy KDE
(kde-transl at mer.chemia.polsl.gliwice.pl) problem umieszczenia tłumaczeń w
osobnym cvs. W związku z tym mam pytanie, czy możnaby wykorzystywać serwer
cvs PLD? O ile wiem są tam tłumaczenia GNOME, więc w ten sposób mielibyśmy
polskie tłumaczenia w tym samym miejscu, co zapewne ułatwiłoby też współpracę
obu zespołów. Pod względem technicznym głównym problemem byłaby
synchronizacja tłumaczeń z serwerem cvs KDE. Pliki *.po na cvs KDE zmieniają
się bardzo często, więc musiałby to być skrypt uruchamiany np. z mojego konta
(na moim serwerze, gdzie byłaby lokalna kopia cvs KDE oraz kopia cvs
tłumaczeń). Skrypt wykonywałby cvs update na cvs KDE, a następnie msgmerge z
plikami z cvs PLD. W ten sposób w cvs PLD byłyby najaktualniejsze wersje
plików z KDE. Co jakiś czas (np po wskazaniu przez tłumacza jakieś pliku lub
pakietu), wykonywałbym cvs commit do cvs KDE (korzystając ze swojego konta),
a jednocześnie tłumacze mogliby niezależnie wygodnie pracować korzystając z
dobrodziejstw systemu CVS. Co o tym sądzicie?

Serdecznie pozdrawiam,

Jacek Stolarczyk
jstolarz at kde.org
Koordynator Plskiego Tłumaczenia KDE