PLD, instalacja, itepe

Michal Moskal malekith at pld.org.pl
Tue Nov 20 14:40:37 CET 2001

On Tue, Nov 20, 2001 at 11:53:14AM +0100, Krzysztof Zych wrote:
> witam
>
> mam nadzieje, ze moje uwagi dotyczace dystrybucji przydadza sie wam w jej
> polepszaniu... w kazdym razie nie zaszkodzi pare slow napisac
> moja plytka z PLD byla zgrana z jakiegos tam L+ (nie pamietam, sorry), byl
> to Ra z kernelem 2.2.18-13

Kapkę stare.

> po pierwsze: podoba mi sie idea. calosc zajmuje (jak na rpmiasta
> dystrybucje) wzglednie malo miejsca, stripowane liby i oddzielenie
> staticow to dobry pomysl

We know..

> dalej: instalator. instalator jest cienki (wyglada jak podrobka
> instalatora z mandrake 6.3 i dlatego mi sie nie podoba),

Teraz jest inny, a na pewno ani ten, ani tamten nie miał nic z mdk
wspólnego.

> ponadto wywala
> sie (32 MB RAM w maszynie) jak sie swapon nie zrobi.

Nie da się ukryć, nowy sam robi swap on.

> instalator jak widze zaklada w ciemno ze kladziemy na jednej partycji (bo
> robi sobie /dest/tmp i sam je musze linkowac na /dest/var/tmp gdzie
> miejsce jest) i do tego duzej, za pierwsza udana proba odpalenia go - po
> zalozeniu wszystkich pakietow zobaczylem ze zawalil mi moja niezbyt wielka
> (45 MB) root-partycje modulami, sbin pustawe, bin pustawe - na nastepnym
> przebiegu skasowalem w locie te moduly.

No longer true. (i chyba kiedyś też tak raczej nie było)

> instalowany kernel (w kazdym razie ten w pakiecie kernel) jest bardzo
> zabawny, bo nie wiadomo dlaczego ma tylko romfs wbudowany - mysle ze nie
> tylko ja mam glowna partycje ext2. nie przeszkadzalo mi to zbytnio (choc
> lilo sie popsulo przy instalacji) bo mialem 2.4.14 i modulki swoje.

Kernel w PLD jest silnie zmodularyzowany, a to że masz roota na ext2 nie
znaczy, że ext2 ma być w kernelu.

> brakowalo mi tez pytania o haslo roota - gdyz po odpaleniu zainstalowanego
> pld ani ja ani system go nie znal - bylo trzeba bootowac w single -

No longer true.

> btw
> uwazam to za wpadke ze nie bylo sulogin... co ciekawe w skryptach go
> znalazlem - ale sie nie odpalil.

AFAIR jest opcja w konfiguracji rc-scripts.

--
: Michal ``,/\/\,       '' Moskal    | |            : GCS {C,UL}++++$
:          |    |alekith      @    |)|(| . org . pl : {E--, W, w-,M}-