wersje Linux'a

Blues blues at ds6.pg.gda.pl
Wed Jul 10 12:53:20 CEST 2002

On Wed, 10 Jul 2002, Łukasz wrote:
>     Chcialbym sie spytac, czym sie różni Linux "i386" od wersji "i586"
> czy od wersji "i686".

Są to wersje zoptymalizowane pod konkretne procesory. Wszystkie nowe
procesory kwalifikują się pod i686.

> Spotkalem sie tez z wersją SRPMS.

To jest wersja z pakietami źródłowymi. Jeżeli nie wiec co to to znaczy, że
nie potrzebujesz :)

> Prosze o odpowiedz, poniewaz chcialbym zaczac prace z tym systemem, ale
> nie wiem ktore wersje mam sobie sciagac...

Z ogromnym prawdopodobieństwem masz i686 (Pentium III, IV, Celeron, Duron,
Athlon...)

> Czy to zalezy od tego, jaki ma sie komputer, tzn jaką szybką ma sie
> maszyne???

Wersje i386, i586 będą chodziły na i686, ale mogą być trochę wolniejsze.