instalator PLD - feature request

Tomasz Kłoczko kloczek at rudy.mif.pg.gda.pl
Fri Jul 26 22:30:36 CEST 2002

On Tue, 23 Jul 2002, Marcin Stepnicki wrote:

> Hello.
>
> Widzieliście może instalator nowego Mandrake (cii... nie krzyczeć :))?
> Jest tam taka opcja pozwalająca na zapisanie na dyskietce konfiguracji
> wybranych pakietów. Jeżeli później instaluje się dystrybucję na
> następnym komputerze, wystarczy włożyć dyskietkę i będziemy mieli ten
> sam zestaw. Miłe, nieprawdaż?
>
> Chciałbym jeszcze do tego móc dograć wybrane przeze mnie pliki (np
> /etc/X11,XF86Config i duużo innych) i w ten sposób łatwo instalować
> system na większej ilości komputerów.
>
> No i oczywiście chciałbym to wszystko w PLD :)

Możnaby to zrobić w ten sposób że zrobić plik w którym beda zapisane:

<pakiet_a> /plik/conf1_a /plil/conf2_a ...
<pakiet_b> /plik/conf1_b /plil/conf2_b ...
.
.

Coś takiego posłużyłoby do zebrania właściwych plików konfiguracyjnych o
ile w zstawie jest konkretny pakiet.
Lepsze rozwiazanie bez tego jest takie żeby specjalnie zwrócić uwagę na
pliki konfiguracyjne zmieniane w trakcie konfiguracji systemu i bynajmneij
nie wyłaczać w %verify() sprawdzanai rozmairu i sumy kontrolnek. Po
instalacji wyjście z prostego "rpm -Va" mogłoby posłużyć do wytypowanai
listy plikół jakei musża znaleźć się w paczce.
Drugie rozwiązanie byłoby zupełne gdyby nie np. /etc/sysconfig/interfaces/*
czy kilka innych (potencjalnie). Zapewne dobre byłoby pożenienie obu
rozwiązań (wyjści w "rpm -Va" i dodatgkwalista plików które mogą się
pojawić a nie są sklasyfikowane w %files zadnego pakietu.

kloczek