Polski Linux dla Polakow?

Tomasz Kłoczko kloczek at rudy.mif.pg.gda.pl
Wed May 8 23:17:47 CEST 2002

On Wed, 8 May 2002, Ziemowit Laski wrote:

> Nie chce byc upierdliwy, ale zdanie w obecnej formie znaczy "PLD jest
> dystrybucja Linuxa PRODUKOWANA glownie w Polsce i przez Polakow," niczym
> budzik na sowieckiej licencji. :) :)  Zamiast "made", propowalbym "being
> developed".  Ale to w sumie szczegol.

Tak czy inaczej brak wystarczajacej znajomości języka obcego to nei to
samo co ksenofobia czy zaściankowość :>

> To bardzo szlachetne, ze dopuscisz "nie Polakow" do wspolpracy nad PLD.

Nie widzę w tym niczego szlachetneg, ani takze nieszlachettnego. Raczjej
jest to li tylko pragmatyzm.

> Zastanawiam sie jednak, czy wiekszosc z nich zniecheci sie narodowym
> statusem Waszej dystrybucji.

Tyle tylko że dystrybucja nie ma statusu narodowego.
Jeżlei wiesz juz teraz że tak nei jest i potrafisz pomóc w pzreredagoaniu
tekstu jaki jest na www tak żeby nie wytwarzać niepotzrebnie takeigo
wrązenai to juz insza inszoasć i za taki rodzaj pomocy bardzo bym
osobiście podziekował.

> Redagowanie i organizacja stron WWW to juz odrebny temat.  Pozwole sobie
> tylko stwierdzic, ze po przejrzeniu Waszych stron nadal nie wiem PO CO
> (w sensie technicznym, nie patriotycznym) istnieje dystrybucja PLD, czym
> rozni sie np. od RedHat, Mandrake czy Slackware, dlaczego Waszych
> ulepszen nie moznaby po prostu umiescic w RPM-ach, itp.  (Jest to
> krytyka witryny, a nie samej dystrybucji, o ktorej dalej nie wiem nic.)

To że tego jeszcze nie dostzregasz wynika w wiekszości z tego że nei
zadałeś sobei trudu przyjrzenia się temu co i jak to robimy. To drugie
("jak", czytaj: jakimi sirodkami technicznymi w jakim schemacie
organizacyjnynm) ma tu takze dość istotne znaczenie.
To że ma to sens ma swoje potwierdzneie wchoćby w tym że to co robimy jest
uznawane za produkt wysokiej jakości pzrez pzredstawiciekli innych
zespołów. Przykładowo maintainer rpm-a wymienił PLD jako osobistego
faworyta jakości wsród dystrybucji używajacych rpm-ów.

> W takim razie nie rozumiem czemu sluzyc ma deklaracja "polskosci" PLD,
> jesli nie udowodnieniu swiatu ze "Polak potrafi?"  Wlasnie zajrzalem na
> strone SuSE, i nie zauwazylem nic na temiat "niemeckosci" tejze
> dystrybucji...

A jak Twoim zdaniem powionniśmy to prezentować ?
I dlaczego mamy się wstydzić czy ukrywać to że ~99.9% pracy na włożyli w to
Polacy ?
Jęzlei ktoś szuka podtekstów narodopwych bąć nie w czyms takjim jak
narzędzie i sięga do czegoś co dla niego nie ma takich podtekstów ale
jest jednoczesnie gorsze z technicznicznego punktu widzenia to jest
poprostu głupcem, że zwraca uwagę w pierwszym rzedzie na takie detale.
Czyż nie ?

kloczek