Kernele 2.4 i pytanie o opiekunów pakietów

Tomasz Mrugalski thomson at klub.com.pl
Sat Nov 9 14:55:56 CET 2002

Cześć

Na wstępie chciałem powiedzieć, że od 3 lat używam debiana jako
głównego systemu zarówno na mojej stacji roboczej, jak i na paru
serwerach.

Od jakiegoś miesiąca jeden z moich serwerów działa pod PLD.
Ogólnie PLD zrobiło na mnie dobre wrażenie, chociaż niektóre
rzeczy są strasznie zaniedbane. Panowie i Panie - niedługo
wyjdzie kernel 2.6, a PLD nie ma wsparcia dla 2.4...
Rozumiem, że 2.2 jest uważane za bardziej stabilne.
(Tak słyszałem - opiekowałem sie koło 10 serwerami, część na 2.2,
część na 2.4. Żaden nigdy nie padł.)
Przesiadka z 2.2 -> 2.4 kosztowała mnie naprawde sporo pracy.
Powód: potrzebowałem funkcjonalność iptables. Chciałem też obadać
PLD. Wyszły z tego kłopoty, sporo nerwów i 2 wieczory w plecy.
Na szczęście sprawa zakończyła sie ugodowo. PLD + 2.4.19-ipsec
działa. Miałem akurat sporo samozaparcia i nie rzuciłem PLD
w kąt (chociaż przyznam, że płytki z Woodym były już bardzo
blisko :)

To tyle, jeżeli chodzi o moje odczucia odnośnie PLD.

Teraz cześć 2: Opiekunowie pakietów

No cóż - do elegancji debiana jeszcze sporo.
Zdaje sobie sprawe, że to projekt w zupełnie innej skali.
W kilku pakietach zauważyłem troche niedoróbek.
Jak można sprawdzić, kto jest opiekunem paczki?
Czy opis w paczce (vendor: PLD) oznacza, że paczke
zrobiła ekipa PLD jako całość i nie ma konkretnego
opiekuna? Jeżeli tak, to chciałbym zgłosić buga:

Paczka: mailman
wersja: 2.0.13-5

Pzez pare godzin kombinowałem z mailmanem.
Nie chciał rozsyłać wiadomości. Do rozwiązania problemu
musiałem sie sporo nababrać. W końcu okazało sie, że
problem był banalny - przy instalacji mailmana user mailman
został dodany jako uprawniony do korzystania z crona,
ale sam cron nie został zrestartowany (więc wpisy usera sie
nie wykonywały, więc mailman nic nie rozsyłał, ani nie generował
żadnych informacji o błędach, nic nie pchał do logów i ogólnie
był mało komunikatywny). Przez taką prostą w sumie sprawe ktoś,
kto nie ma tyle zacięcia ("W Debianie to działa"), zrezygnuje
z PLD.

Pozdrowienia z PLD od zatwardziałego debian-usera :)

--
Tomasz Mrugalski,     | Odpowiedź standardowa administratora |
thomson at klub.com.pl   | nr 112: "Dziwne, u mnie działa"      |