Instalator PLD

Tomasz Kłoczko kloczek at rudy.mif.pg.gda.pl
Tue Oct 22 21:57:49 CEST 2002

On Fri, 4 Oct 2002, Michal Wisniewski wrote:

> Witam,
>
> Mam pytanie dot. instalatora PLD (tego nazwanego "PLD Anti-interactive
> Installer"). Mam w systemie dwa dyski /hda i /hdb. Na /hda1 jest Win98,
> ktory chcialbym zachowac. Linuxa planuje zainstalowac na /hdb. W instrukcji
> instalatora wyczytalem, ze jego uzycie moze wykasowac wszystkie dane na
> dyskach...

Insttalator ma taką funkcję i jak jej uzyjesz to zostanie zrobione
dokłądnei to co zamierzałeś.

> Czy rzeczywiscie jest to tak niebezpieczne?

Jutro możesz kogoś zaciukać nożem bo masz takowy w kuchi. "rzeczywiscie
jest to tak niebezpieczne?" :)

> Potrafie sie
> obchodzic z fdiskiem (i prawdopodobnie z parted). Czy instalator moze sam
> zniszczyc moja partycje /hda1 ?

Instalator nic sam z siebie nei robi.

> I drugie pytanie. Domyslnym loaderem systemu jest lilo czy grub?

Domyślnie jest instalwoane to co chcesz .. i do tego służy właśnie
instalator.

> Czy w trakcie instalacji pada pytanie gdzie go zainstalowac? - chcialbym
> go miec na /hdb1 a na /hda dodatkowego bootmanagera?

Moze jednak najpier poprostu spróbuj a potem się pytaj o ile będziesz
miał jakieś kłopoty ..

kloczek