PLD co sie z nim stalo...

MecaT mecat at wp.pl
Sun Sep 15 16:24:24 CEST 2002

Witajcie!

Z przykroscia chcialem powiadomic was o problemach, ktore moim zdaniem
zaczely trapic PLD.
Jeszcze pol roku temu PLD bylo pelne innowacyjnych pakietow i niemalze
towarzyszylo rozwojowi wielu aplikacji. Teraz spaznia sie z pakietami
niemal o 3 miesiace, co wbrew pozorom jest calkiem spora przepascia.
Wiele pakietow jest pouszkadzanych i powoduje segfault, i trzeba je
kompilowac z src (przy nastepnej okazji wysle liste, ale musze ja
wczesniej skonfrontowac z poldkiem). Nie jest to dozy problem, ale
czasami dowiaduje sie o tym troche za pozno... Inna sprawa to ciagle
pogubione PATH-y. Nie jestem expertem, ale PLD ma zwyczaj instalowac
soft w ciekawych katalogach, a potem zapomina poustawiac niebedne
katalogi. Sprawa ta tyczy sie chociazby skryptow m4 (szegolnie tych
odpalanych przez anjutei XML), czy lib-ow (o tym pisalem juz jakis czas
temu). Kolejna sprawa to ciagle popsuty instalator. Ludzie, czy naprawde
tak trudno stworzyc liste pakietow, ktore sie zainstaluje.
Gnome-workstation i inne ciagle sie wywala. W zasadzie instalowac da sie
tylko basic. Nastepne zazalenia wiaza sie z nowymi pakietami, ktore
rozpowszechniacie tylko posrod swoich znajomych - np. gnome2, ktore nie
jest w normalych rpm-ach, tylko gdzies tam zakopane na ftp-ie. Prosze
napiszcie mi: Co stalo sie z dawnym PLD?

Osobne zagadnienie to ciagle wydawana wersja 1.0. Czy nie moze do was
dotrzec, ze wersja 1.0 nie moze rownac sie nowszej wersji 1.0. Nie bez
kozery robi sie cos w stylu mandrejk kuker, czy unstable itp. Oddzielcie
w koncu finalna stabilna werjse, ktora byscie chetnie widzieli na
serwerze, od ciagle zgarnianych nowych paczek z sieci. Wydajcie w koncu
wersje 1.0. Zamknijcie ja i zaczniejcie prace na nowa. Nie zajmujcie sie
dodawaniem nowych pakietow do wersji 1.0, ale postarajcie sie wydac
maksymalnie duzo NAPRAWDE STABILNYCH aplikacji. Nie musi tam sie znalezc
KDE 3.0.3 i Gnome 2.0.1. Niech bedzie tam KDE 2 i Gnome 1.4, ale oba
najstabilniejsze. To samo oczywiscie tyczy sie innego oprogramowania.
Jesli uwazacie to za przeterminowane, to wydajcie weresi - PLD 1.0 Beta
unstable, zamknijcie pakiety z niej i zacznijcie pracowac na nastepna
wesja. Niech w koncu w katalogu PLD-1.0 beda ciagle te same pakiety i
niech nie zmieniaja sie z dnia na dzien. - Czemu? A jak inczaej sobie
wyobrazacie instalowanie systemu na stacji odpietej od sieci? Pozatym
osobiscie nie trawie poldka, ktory juz raz zrobil numer z PAM-em i mam
dosyc sprawdzania, czym sie rozni moja wersja pakietow, od tego co macie
na serwku i czy jest sens wogole zglaszac wam bugi. A propo - Czy wogole
ktos z was wpadl na pomysl prowadzenia CZEJDZ-LOGOW? (change-log:-)

pozdrowienia

MecaT

PS. he he i tak was lubie... i mam nadzieje ze jakos uda sie wam wyjs na
prosta. Pospieszcie sie, bo stoje przed wyborem distro na serwer.