PLD co sie z nim stalo...

Blues blues at ds6.pg.gda.pl
Sun Sep 15 16:59:01 CEST 2002

On Sun, 15 Sep 2002, MecaT wrote:
> Z przykroscia chcialem powiadomic was o problemach, ktore moim zdaniem
> zaczely trapic PLD.
> Jeszcze pol roku temu PLD bylo pelne innowacyjnych pakietow i niemalze
> towarzyszylo rozwojowi wielu aplikacji. Teraz spaznia sie z pakietami
> niemal o 3 miesiace, co wbrew pozorom jest calkiem spora przepascia.

Co na przykład?
KDE3 jest.
Gnome2 nie ma, ale mamy Gnome2-Pack.

> Wiele pakietow jest pouszkadzanych i powoduje segfault, i trzeba je
> kompilowac z src (przy nastepnej okazji wysle liste, ale musze ja
> wczesniej skonfrontowac z poldkiem).

konkrety.

> Inna sprawa to ciagle pogubione PATH-y. Nie jestem expertem, ale PLD ma
> zwyczaj instalowac soft w ciekawych katalogach, a potem zapomina
> poustawiac niebedne katalogi.

Co znaczy "ma zwyczaj" ? Jakie PATH-y? O co chodzi?

> Sprawa ta tyczy sie chociazby skryptow m4 (szegolnie tych odpalanych
> przez anjutei XML), czy lib-ow (o tym pisalem juz jakis czas temu).

anjuta od pewnego czasu się nie buduje i nie ma narazie komu tego
poprawić. Jezeli jesteś chętny - zapraszamy.

> Kolejna sprawa to ciagle popsuty instalator. Ludzie, czy naprawde tak
> trudno stworzyc liste pakietow, ktore sie zainstaluje.
> Gnome-workstation i inne ciagle sie wywala. W zasadzie instalowac da sie
> tylko basic.

Kilka dni temu instalowałem osobiście. Nie było większych problemów, więc
nie mów bajek, że instalator jest popsuty.
Listy pakietów do KDE zostały poprawione, bo w związku z wrzuceniem KDE3
rozjechało się trochę. Ale to wszystko.

> Nastepne zazalenia wiaza sie z nowymi pakietami, ktore rozpowszechniacie
> tylko posrod swoich znajomych - np. gnome2, ktore nie jest w normalych
> rpm-ach, tylko gdzies tam zakopane na ftp-ie.

Odkomentowujesz 1 linijkę w poldku i masz gnome2.

> Osobne zagadnienie to ciagle wydawana wersja 1.0. Czy nie moze do was
> dotrzec, ze wersja 1.0 nie moze rownac sie nowszej wersji 1.0. Nie bez
> kozery robi sie cos w stylu mandrejk kuker, czy unstable itp. Oddzielcie
> w koncu finalna stabilna werjse, ktora byscie chetnie widzieli na
> serwerze, od ciagle zgarnianych nowych paczek z sieci.

Jakbyś nie zauważył to już jakiś czas temu zostało to oddzielone. Nazywa
się nest.

> Wydajcie w koncu wersje 1.0. Zamknijcie ja i zaczniejcie prace na nowa.
> Nie zajmujcie sie dodawaniem nowych pakietow do wersji 1.0, ale
> postarajcie sie wydac maksymalnie duzo NAPRAWDE STABILNYCH aplikacji.

Nie masz pojęcia jak wygląda praca nad takimi rzeczami.

> Nie musi tam sie znalezc KDE 3.0.3

Przecież jest.

> i Gnome 2.0.1. Niech bedzie tam KDE 2

Dziurawe... które mało kto z PLD-owców chciał już używać... W związku z
tym nie było komu przy tym grzebać.

> i Gnome 1.4, ale oba najstabilniejsze. To samo oczywiscie tyczy sie
> innego oprogramowania.  Jesli uwazacie to za przeterminowane, to
> wydajcie weresi - PLD 1.0 Beta unstable,

Jakbyś nie zauważeł to beta2 już się pojawiła...

> zamknijcie pakiety z niej i zacznijcie pracowac na nastepna wesja. Niech
> w koncu w katalogu PLD-1.0 beda ciagle te same pakiety i niech nie
> zmieniaja sie z dnia na dzien. - Czemu? A jak inczaej sobie wyobrazacie
> instalowanie systemu na stacji odpietej od sieci?

z płyty... a jak inaczej?
To czy będzie się coś zmieniało na ftp-ie jakie ma znaczenie przy
instalacji? Update-y i tak musisz zaciągać.

> Pozatym osobiscie nie trawie poldka, ktory juz raz zrobil numer z PAM-em

jaki numer? konkrety poproszę.

> i mam dosyc sprawdzania, czym sie rozni moja wersja pakietow, od tego co
> macie na serwku

Po co porównywać? Nie rozumiem.

> czy jest sens wogole zglaszac wam bugi.

http://bugs.pld.org.pl/ czeka na ciebie i twoje zgłoszenia.
Jeżeli nie zgłosisz to nikt nie będzie wiedział.

> A propo - Czy wogole ktos z was wpadl na pomysl prowadzenia
> CZEJDZ-LOGOW? (change-log:-)

Będziesz je prowadził?
Co tam miałoby się znaleźć?

> PS. he he i tak was lubie... i mam nadzieje ze jakos uda sie wam wyjs na
> prosta. Pospieszcie sie, bo stoje przed wyborem distro na serwer.

A w czym ci przeszkadza nasze spieszenie/nie_spieszenie w wyborze? I tak
wybierzesz co będziesz chciał.