PLD co sie z nim stalo...

Tomasz Kłoczko kloczek at rudy.mif.pg.gda.pl
Sun Sep 15 17:49:40 CEST 2002

On Sun, 15 Sep 2002, MecaT wrote:

> Witajcie!
>
> Z przykroscia chcialem powiadomic was o problemach, ktore moim zdaniem
> zaczely trapic PLD.
> Jeszcze pol roku temu PLD bylo pelne innowacyjnych pakietow i niemalze
> towarzyszylo rozwojowi wielu aplikacji. Teraz spaznia sie z pakietami
> niemal o 3 miesiace, co wbrew pozorom jest calkiem spora przepascia.

Które konkretnie ?

> Wiele pakietow jest pouszkadzanych i powoduje segfault, i trzeba je
> kompilowac z src (przy nastepnej okazji wysle liste, ale musze ja
> wczesniej skonfrontowac z poldkiem).

Które konkretnie ?

> Nie jest to dozy problem, ale czasami dowiaduje sie o tym troche za
> pozno... Inna sprawa to ciagle pogubione PATH-y.

Czyli ? Możesz jaśniej ?

> Nie jestem expertem, ale PLD ma zwyczaj instalowac soft w ciekawych
> katalogach, a potem zapomina poustawiac niebedne katalogi.

Wybacz .. co masz w zyczaju robić ??

> Sprawa ta tyczy sie chociazby skryptow m4 (szegolnie tych odpalanych
> przez anjutei XML),

Pierwsze słyszę żeby anjuta używała m4.

> czy lib-ow (o tym pisalem juz jakis czas temu).

Jakoś nie zarejestrowałem.

> Kolejna sprawa to ciagle popsuty instalator. Ludzie, czy naprawde tak
> trudno stworzyc liste pakietow, ktore sie zainstaluje.

Tak trudno i będzie jeszcze trudniej o ile nie napiszesz po ludzku o co
chodzi :>

> Gnome-workstation i inne ciagle sie wywala.

Co sie wywala .. ?

> W zasadzie instalowac da sie tylko basic. Nastepne zazalenia wiaza sie z
> nowymi pakietami, ktore rozpowszechniacie tylko posrod swoich znajomych
> - np. gnome2, ktore nie jest w normalych rpm-ach, tylko gdzies tam
> zakopane na ftp-ie. Prosze napiszcie mi: Co stalo sie z dawnym PLD?

Jest w normalnych rpm-ach i nie jest nigdzie zakopane.

> Osobne zagadnienie to ciagle wydawana wersja 1.0. Czy nie moze do was
> dotrzec, ze wersja 1.0 nie moze rownac sie nowszej wersji 1.0.

A czy mozę do Ciebie dotrzeć to że to o czym mówisz nie robia zielone
ludziki tylko konkretni ludzi ?
Jeżlei coś jest nei tak to primo: podrzucaj konkretrne informacje,
secundo: pomóz w tym co jest robione bo to samo sie nei zrobi.

> Nie bez kozery robi sie cos w stylu mandrejk kuker, czy unstable itp.

Co konkreni jest niestabilne ?

> Oddzielcie w koncu finalna stabilna werjse, ktora byscie chetnie
> widzieli na serwerze, od ciagle zgarnianych nowych paczek z sieci.
> Wydajcie w koncu wersje 1.0. Zamknijcie ja i zaczniejcie prace na nowa.
> Nie zajmujcie sie dodawaniem nowych pakietow do wersji 1.0, ale
> postarajcie sie wydac maksymalnie duzo NAPRAWDE STABILNYCH aplikacji.

Dokłądneio to robimy .. to jakbyś nie zauważył.

> Nie musi tam sie znalezc KDE 3.0.3 i Gnome 2.0.1.

Ten list zaczałęś od czegoś co by sugerowało cś innego.

> Niech bedzie tam KDE 2 i Gnome 1.4, ale oba najstabilniejsze. To samo
> oczywiscie tyczy sie innego oprogramowania.  Jesli uwazacie to za
> przeterminowane, to wydajcie weresi - PLD 1.0 Beta unstable, zamknijcie
> pakiety z niej i zacznijcie pracowac na nastepna wesja. Niech w koncu w
> katalogu PLD-1.0 beda ciagle te same pakiety i niech nie zmieniaja sie z
> dnia na dzien. - Czemu? A jak inczaej sobie wyobrazacie instalowanie
> systemu na stacji odpietej od sieci?

Instalująć z CD.
Tego nei tzreba sobie wyobrażać bo to działa.

> Pozatym osobiscie nie trawie poldka, ktory juz raz zrobil numer z PAM-em
> i mam dosyc sprawdzania, czym sie rozni moja wersja pakietow, od tego co
> macie na serwku i czy jest sens wogole zglaszac wam bugi. A propo - Czy
> wogole ktos z was wpadl na pomysl prowadzenia CZEJDZ-LOGOW?

$ rpm -qa --changelog | less

Ktrótka notka w pstaci choć jednego zdania jst niemal *regółą* więc nie
mów że tego typu informacji nigdzie nie ma. Pełna lista zmian jest w
dokumenatcji pakietu.

kloczek