Pliki ISO

dodo madar5 at wp.pl
Wed Apr 16 10:40:37 CEST 2003

Witam

Mam być może dość nietypowe pytanko i może wydać się wam ono śmieszne, ale jestem początkującym Linuxiarzem i nie bardzo jeszcze wiem o co w tym wszystkim chodzi. Chociarz zaczyna mnie to wszystko coraz bardziej wciagać. Dobra przejdę może do pytań:
Na swojej stronie w dziale dystrybucja piszecie że: "Dla osób dysponujących nagrywarkami cd dostępne są obrazy iso Do zainstalowania minimalnego systemu wystarczy pierwsza płyta: plik pld-*-base.iso. Do bardziej rozbudowanych instalacji konieczne będzie ściągnięcie wszystkich płyt (aktualnie 4)"

Pytanie 1: Czy do pełnej instalacji Linuxa potrzebna jest ta pierwsza płytka o nazwie: pld-*-base.iso

Osoby używające systemu Win* do wypalenia płyty mogą użyć między innymi następujących programów:

Nero: aby nagrać .iso w Nero zmienia się rozszerzenie pliku na .nrg i otwiera go jako obraz całej płyty. Nie należy zmieniać wielkości sektora (2k).
Pytanie 2: Czy w w/w sposób używająć programu Nero do wypalania płyt (innego nie mam) można nagrywać w ten sam sposób tzn. zmieniając rozszerzenie pliku inne dydstrybucje Linuxa np. Lycoris Linux, Red Hat Linux czy Mandrake Linux.
Pytanie 3: Tylko proszę się nie śmiać. Czy zmieniając rozszerzenie pliku z (.iso) na (.nrg) mam to robić za pomocą komend DOS -a , czy poprostu pod WINDOWSEM za pomocą polecenia zmień nazwę końcówkę nazwy pliku (pld-i686-1.iso) zastąpić rozszerzeniem (.nrg)

Pozdrawiam liczę na wyrozumiałość i czekam na fachową odpowiedź.