Tematy PLD

Boski Cinek boski_cinek at o2.pl
Fri Apr 25 22:48:36 CEST 2003

Witam!
Nie wiem czy mnie pamietasz, pisalem jakis czas temu proszac o pomoc przy PLD
(m.in. o konfiguracje drukarki). Teraz wlasciwie juz sobie ze wszystkim jakos
poradzilem i jestem juz prawie zadowolony z mojego PLD. Pozostala mi jeszcze
kwestia automatycznego wylaczania kompa po komendzie "poweroff", ale tutaj nie
mam zielonego pojecia jak to zrobic. Dziwne jest to, ze u mojego kolegi dziala
to bez problemu, a u mnie dzialalo na RedHatowych jadrach. Moja plyta glowna to
ASUS CUSL2. Jezeli masz jakies sugestie to bylbym zobowiazany (obejdzie sie bez
kompilacji jadra?A!To chyba nie jest kwestia APM, bo mam poustawiane
(apm_poweroff=1 itd.). Ale nie o tym chcialem pisac, to tylko tytulem wstepu.
Wiadomo, ze kiedy czlowiek nie ma juz problemow sam je sobie stwarza i szuka
dziury w calcyh i ja to wlasnie zrobilem:-D. Pomyslalem ostatnio, ze PLD
przydalby sie jakis charakterystyczny temat do PLD, zeby ktos kto widzi moj
pulpit od razu wiedzial co za dystrybucja ("nos ja z duma":-D). Wiem, ze PLD
jest jeszcze mlode i nie bardzo nadaje sie do uzywania na desktopie przez
przecietnego uzytkownika (brak prostych narzedzi konfiguracyjnych,
automnatycznego wykrywania sprzetu itd.), ale chyba warto sie juz zajac
tworzeniem "wizerunku" PLD, bo wiadomo, ze ladne rzeczy przyciagaja
uzytkownikow:-D (klasyczny przyklad to MacOS-piekny system). Stworzylem w wolnej
chwili czesc tematu, mojej propozycji co do wygladu duetu PLD-KDE. Brakuje w nim
jeszcze kilku istotnych rzeczy (np. Splashscreena, wlasnego tematu do GTK itp.),
ale chce poznac twoja opinie na ten temat-czy warto zebym sie tym zajmowal, czy
jestescie zainteresowani moim pomyslem. Wydaje mi sie, ze to mogloby sie
naprawde dobrze przysluzyc PLD (juz teraz przychodza do mnie Winloserzy i
zachwycaja sie moim pulpitem, pytajac "co ja zrobilem z tym Windowsem":-))) i
zdobyc nowych uzytkownikow. Czekam na opinie i wysylam to co do tej pory
zrobilem (tlo do konqueror'a, schemat kolorow, tapete, shutdown logo i tlo
kicker'a). Najlepiej wyglada to z ikonami Crystal i stylem Keramik. Sprawdz sam
i ocen. Czekam na opinie.
Druga kwestia jest promocja PLD. Wydaje mi sie, ze jest on wciaz za malo
promowany, wlasciwie w ogole sie o nim nie slyszy i czasami sie nawet
zastanawiam czy ktos sie jeszcze tym zajmuje;-). Mysle, ze warto zaczac budowac
otoczke w okol PeeLDka, nawet lekko zideologizowana, ponaciskac troche gazety
zeby napisaly co nieco. Warto tym sie zajac, bo dobra promocja jest dzisiaj
rownie wazna jak dobry produkt. Mysle np. o namawianiu opiekunow roznych
projektow o umieszczanie pakietow do PLD (na dzien dzisiejszy sie z tym nie
spotkalem, nawet na polskich stronach-np. Kadu) na swoich stronach przez osoby
ktore tworza pod PLD te paczki. Jezeli dzisiaj zajmiecie/zajmiemy sie promocja
PLD to jest szansa, ze kiedy wreszcie polski rzad sie obudzi i zobaczy wolne
oprogramowanie to PLD rowniez zostanie dostrzezone i zamiast pompowac kase w
zagraniczne dystrybucje wspomoze (rowniez finansowo) rozwoj PLD. Ale patrzac na
obecna sytuacje w naszym kraju, wydaje mi sie, ze to o czym teraz mowie jest
nierealne:-D. I tym optymistycznym akcentem koncze nudzic.
Pozdrawiam
CyberPE
--
jeśli nie masz nic do stracenia odpręż się