Problem ze sprzętem

Pshemeck bimbom at o2.pl
Mon Feb 3 19:43:30 CET 2003

Witam !

Takich listów pewno macie wiele...ale cóż..przepraszam jakby co.

Po pierwsze nie jestem zaawansowanym użytkownikiem Linuxa.
Instalowałem Red Hat 6 i Corellinux.
Za to W. instaluję od 10 lat...jestem sprzętowcem.

Kupiłem CHIPa z dystrybucjami PLD i Mandrake Vitamin. Te same problemy (co niżej) ma Turbo Linux.

Użytkuję notebooka Actina TYTAN. Instalacja PLD przebiega prawidłowo i nie sprawia mi trudności. Powłoka, loguję się i mc. Jednak przy próbie modyfikacji jakiego kolwiek pliku - error no acces, choć edytor czyta bez problemu. Podaczas ładowania systemu pokazuje się komunikat o błędach podczas montowania lokalnego systemu plików, ale system ładuje się dalej.

Mandrake uruchamia się w El Torino a po wskazaniu źródła instalacji jako CD-ROM pokazuje się komunikat 'no CD-ROM device" - nie wykrył urządzenia!

Turbo Linux wiesza się przy formatowaniu dysku.

PYTANIE 1
Czy jest mozliwe, że Linux operujący bezpośrednio na sprzęcie niewykrywa lub wykrywa nieprawidłowo sprzęt: w tym przypadku napęd CD-RVR DVD COMBO i szybki dysk twardy ?
    TAK / \NIE

PYTANIE 2
Czy można rozwiązać ten problem przez pobranie pakietów ze sterownikami do urządzeń, jeśli tak to skąd ?
    TAK / NIE

PYTANIE 3
Czy ja mam problem z połączeniam czy był błąd? Przy próbie dostania się do grup dyskusyjnych ze strony www.pld.org.pl pokazał się komunikat o błędzie PLD.
    TAK / NIE

PYTANIE 4
Kolejny komputer w sieci używa nagrywarki Yamaha (właśnie wycofali się z produkcji : _) ) SCSI ale bez boota - czy można wykrywać takie użądzenia po zainstalowaniu z dysku?
    TAK / NIE

Ruszu nie ruszy, pozdrawiam wszystkie bociany!

P.M.Bombera
<bimbom>