404 apaczowe w PLD

Tomasz Kłoczko kloczek at rudy.mif.pg.gda.pl
Tue Feb 11 01:17:35 CET 2003

tOn Mon, 10 Feb 2003, MaXxX wrote:

> W poniedziałek, 10 lutego 2003, o 00:44, rzekłeś coś takiego:

> Czy uważasz, iż wszystko, co wywieszone na jakiejkolwiek stronie, jest
> za darmo i "można brać"? Nieprawda, jeżeli tak sądzisz, to się mylisz.

Mylisz się jednak Ty. O ile nie jest wiadomy autor czegoś, o ile ów autor
sobie nie zastrzegł praw do rozpowszechniania tego co wyproduklował, a co
sam oddaje do dystrybucji to domyślnie nikt nie musi sie np. Ciebie pytać
o to czy może redystrybuować to co sam udostępniłeś do owej.

[..]
> Ja praw do tych dwóch głupich GIFów nie będę dochodził w sądzie, bo i
> tak nie mam się jak niczym podeprzeć

Nie mógłbyś się tu niczym podeprzeć bo inicjująć redystrybucję nie
zastrzegłeś sobie prawa do decydowanai o warunkch redystrybucji przez
innych. Taki jest stan prawny tego typu przypadków.
Mówiąc inaczej jeżeli zdaża Ci swie coś od czasu publikować i chcesz mieć
kontrolę nad tym jak to sie rozchodzi musisz sobie zastrzec do tego prawo.
Nie tracisz praw intelektualnych ale postępując bez tego zastrzerzenia nie
ograniczasz prawa do redystrybucji i używania tych zasobów przez innych.

[..]
> A redystrybuujcie sobie, a ja będę się po cichu śmiał w kułak, że z
> pełną świadomością rozpowszechniacie coś co wygląda jak idź stąd, jak i
> odtąd będę wiedział, że osoby odpowiedzialne za Apacza w PLD są ślepe,
> niepoważne i do tego bezczelne.

Na razie nadal nie mam dowodół na to, że to Ty jestreś autorem owych
zasobów. Nadal nie wiem czego sie domagasz.

> Ślepe, bo błękitne piksele na białym
> wyglądają jak syf. Niepoważne, bo animowane GIFki władowane na stronę
> informującą o ważnym błędzie to bardzo nieprofesjonalne z punktu
> widzenia webdesignu. A bezczelne, bo redystrybuują co popadnie, myśląc
> że cały świat jest domyślnie na licencji GNU, mimo wyraźnego protestu
> autora.

Gdzie padło, że owe zasoby są na licencji GNU ? i/lub że traktujemy je tak
jakby były na takiej licencji (pomijając juz to że licencje GNU takie jak
GPL czy LGPL i kilka innych odnoszą sie do programów, a nie do grafiki).

> To kpina, prawda? Po ewidentnym "całuj nas w nos, o ile sądem nie
> postraszysz" jeszcze takie coś? No bez jaj.

Jakie jaja ?
Jaka kpina ?
Potrafisz pzreczytać proste pytanie o odpowidzieć na nie ? a potem
zastanowić sie nad konsekwencja odpowidzi tak lub nie bez doszukiwanai się
absurdalnych podtekstów dlaczego ktoś zadaje pytanie ?
Naprawdę tak cieżko sie domyśleć że w sumie zależy nam na kompelcie
tesktów o niedosepnosci strony i że poprostu dobrze byłoby mieć do tego
stosowną ilustrację ? Owa ilustracja w obecnej formie jest poprostu
niekompletna (z punktu widzenia zasobów dystrybucyjnych).

Jeszcze raz wyjaśnię, że nie mamy żadnych zamiarów wykorzystywać niczyjej
własnosci intelektualnej ale takze nie mam w sumie żadnych podstaw do tego
żeby wierzyc że to właśnie Ty jesteś ich autorem. Teraz jest to mam
nadzieję juz jasne i nie bedziesz w szwiazku z tym dopszukiwał sie w tym
co piszę do Ciebie żadnych podtekstów. Jezlie takowych sie doszukasz i/lub
coś będzie w tym co napisałęm dla Ciebie stanowić niewiadomoą to zamiast
oburzać się zastanów się choć chwilę i załóż że ów podtekst wcale nie musi
być faktyczny, a wyjaśnić to możesz pytajać sie wprost o cos zamiast
oburzać się na coś bezpodstawinie bo w ten sposób bardzo niebezpoiecznei
posuwasz sie wręcz do nieumyślnego pomówienia kogoś o coś co wogóle mu do
głowy nie byłoby w stanie przjść.

O ile jesteś w stanie wykazać w jakiś sposób że rozmawam z autorem tych
zasobów na jakiej licencji są one dostępne (o co pytałem się w poprzednim
liscie).

I jeszcze jedno. Nikt w PLD nie próbuje w zaden sposób podszywać się pod
autorów owych zasobów czyli mówiać inaczne nikt Ci na raie nie powidział
że nie masz racji mówiąc, że nie jesteś ich autorem. Tym samym nikt w tym
i ja sam nie próbuję odebrać praw autorskich i tym samym nie próbujemy
przejać własności intelektualnej do owych zasobów komukolwiek.

kloczek