Zastosowanie komercyjne

Paweł Gołaszewski blues at ds6.pg.gda.pl
Fri Feb 21 09:35:52 CET 2003

On Fri, 21 Feb 2003, Rafał wrote:
> jako że czas panowania Windows i cokwadransowych zawieszeń systemu moja
> platforma ma już na szczęście za sobą, zwracam się z zapytaniem, czy nie
> ma żadnych przeciwwskazań, aby zastosować dystrybucję PLD w celach
> komercyjnych jako stację roboczą.

Nie, nie ma przeciwskazań.

> Jeśli istnieje taka możliwość, to czy wszystkie pakiety aplikacji mogą
> być używane bez ograniczeń (czasowych, komercyjnych, widomo...), a jeśli
> nie, to w jaki sposób zdobyć licencję i gdzie?

Każdy program trzeba sprawdzić na jakiej jest licencji.
niektóre są tylko do niekomercyjnych zastosowań, jednak co to oznacza
należy w każdym przypadku osobno rozpatrywać.
Posiadamy pakiet common-licenses, w którym mamy zawarte najpopularniejsze
licencje.

> Chodzi mi głównie o Linuksa jako podstawę i GIMP-a + oprogramowanie do
> obsługi skanera i drukarki.

Te programy są na licencji GPL.