Dalsze problemy z PLD

CyberPE cyberp at silesianet.pl
Thu Jan 16 20:27:38 CET 2003

Witam!
Pisalem jakis czas temu o swoich problemach z PLD. Z duzo iloscia z nich
poradzilem sobie dzieki twojej pomocy, ale sa jeszcze kwestie ktore nie
daja mi spac po nocach:-):

1. Konfiguracja drukarki. Myslalem, ze koszmarne jest ustawienie
dzwieku, ale teraz wiem, ze konfiguracja drukarki jest znacznie gorsza.
Probowalem uzywac CUPSow, tak jak mi powiedziales wywolujac
"http://localhost:631" w przegladarce i otrzymalem "404:page not found".
Uzylem KDEowskiego programu do konfiguracji, ale po jeje skonczeniu moja
drukarka drukuje tylko malutki kawalek strony (kolo 4 cm. Zreszta ta
wielkosc sie zmienia). Zrezygnowalem, zainstalowalem LPRng. Uzylem
lprngtools, ale jakos mi to nie wychodzi, chodziaz wydrukowalem testowa
strone w ASCII:-). Juz nie wiem co robic. Moja drukarka jest na porcie
/dev/lp0, wiem ze chce i potrzebuje uzywac sterownika "ljet4", ale za
cholere nie moge tego zrobic. Mysle, ze to jest dosc powazna wada do
poprawienia, jezeli chcecie trafic do szerszego grona uzytkownikow. Nie
jestem jakos maksymalnie zepsuty przez windy (juz sie troche
podleczylem:-)), ale nie mam pojecia jak to zrobic. Tesknie tutaj za
RedHatowym "printconf". Na razie musze drukowac w windach:-(.

2. Automatyczne wylaczanie kompa. Szukalem modulow "osm_*", ale nie
znalazlem. Szukalem "apm" tez nie ma. Znalazlem jakies pliki "apic.h" i
"io_apic.h" w /usr/src/linux/asm-i386 ale to sa chyba zrodla i nie wiem
jak to skompliowac. Dlaczego tego nie ma domyslnie w jadrach dla i686?
Nawet takie male dystrybucje jak MoviX (movix.sourceforge.net) sluzace
tylko do odgrywania filmow z plyt potrafia samodzielnie wylaczyc kompa,
a PLD nie.Moglbym tutaj prosic o poprowadzenie "za raczke"? Moja plyta
glowna to ASUS CUSL2 ACPI, jak wnioskuje z nazwy, ma wsparcie dla
ACPI:-).Acha moje jajko to 2.4.18 z waszych paczek z ftp.nest.pld.org.pl

3. ARTs. No z tym to mam problemy straszne. Uzywam dzwieku OSS (ale przy
alsie bylo chyba to samo) i kiedy korzystam z XMMS, albo z MPlayer'a i
ich sterownikow do ARTSa, to przy odtwarzania wszystko dziala, to przy
konczeniu programow dostaje naruszenie segmentacji. A po kilku takich
"awariach" wywala sie cale KDE. XMMS przy odtwarzaniu kazdego utworu
drukuje na konsoli komunikat: "mcop warning: user defined signal handler
found for SIG_PIPE, overriding". To samo dzieje sie kiedy uzywam
samodzielnie skompilowanych pakietow.

4. I pytanie "niestandardowe". Jak sie zapisac na listy dyskusyjne?
Porbowalem wysylac puste mejle na adresy "lista-subscribe", ale nic sie
nie dzieje. Zagladalem do FAQ i help, ale te dokumenty sa puste. Jak to
zrobic?

Pozdrawiam
CyberPE