prośba o pomoc

Paweł Gołaszewski blues at ds.pg.gda.pl
Wed Jul 9 09:30:21 CEST 2003

On Wed, 9 Jul 2003, Grzegorz Kuzior wrote:
> [...]
> ale to jakaś paranoja a nie system.Bardzo was prosze , chciałbym przejść
> na Linuxa, tylko całkowicie niewiem od czego zaczać.Czytałem wasza
> strone kilka razy linijka po linijce i nie bede ukrywał ze niewiele wiem
> o zagadnieniach dotyczacych Linuxa.Po przeczytaniu waszej strony
> stwierdziłem ze jestescie jedynymi ludzmi którzy pewnie mi wytłumaczą co
> i z czym skleić aby sobie zainstalować Linuxa i pracować na nim.Zaznacze
> tez ze dotej pory nie ściągałem zadnej z wersji bo poprostu niewiem co
> bedzi dobre na poczatek dla takiego laika w tym systemie jak ja.

Najlepszą metodą nauczenia się czegoś jest po prostu spróbować :)

Co jest najlepsze dla początkującego? To co ma najbliższy znany
linuksowiec, żeby pomóc w razie problemów.

Polecam grupy newsowe pl.comp.os.linux*
Może grupy użytkowników PLD, jeżeli na tą dystrybucję się zdecydujesz:
pld-users-pl-subscribe at pld-linux.org

Bardzo duży zasób informacji znajduje się na stronach http://moo.pl/jtz/
(to chyba aktualnie jedyna działająca lokacja... główna to
http://www.jtz.org.pl/ ). Jest wiele też innych serwisów, które mają
materiały dla całkowicie i mniej początkujących.

> Tak apropo to niewiem czy mój sprzet nadaje sie nawet pod Linuxa. Po
> krótce:
> 1.płyta Procomp VCPGA - tylko tyle wiem sorki?

Zapewne chipset VIA.

> 2.procesor Intel Celeron 666Mhz
> 3.karta grafiki Riva TNT M 64 32Mb
> 4.dysk Samsung 30 giga
> 5. dzwięk ALS 4000
> 6.CD Samsung i jakas cienka nagrywarka

Nie powinno być problemów - to jest w miarę standardowy sprzęt.

> Posiadam stałe łącze internetowe 128 kilo może to w czymś ułatwi sprawe
> niewiem?

Bardzo pomoże - sieć to podstawa linuksa :)

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski