polskie piekielko

Paweł Gołaszewski blues at pld.org.pl
Wed May 7 20:49:57 CEST 2003

On Tue, 15 Apr 2003, cezary m. kruk wrote:
> jako redaktor prowadzacy chip special linux pragne wyrazic moje glebokie
> zaniepokojenie reakcjami srodowiska skupionego wokol dystrybucji pld
> linux na fakty wydania przez nas w zeszycie zima 2002 dystrybucji pld
> 1.0 oraz opublikowania w tym samym numerze poswieconych jej dwoch
> artykulow. do tych niepokojacych zdarzen zaliczam miedzy innymi:
>
> 1) mijajace sie z prawda zarzuty, jakoby wydawnictwo vogel burda
> communications sp. z o.o. nie poinformowalo pld linux team o zamiarze
> opublikowania pld 1.0 w zeszycie zimowym,

Informacja taka faktycznie była. Cała sytuacja wynikła po części z
zaskoczenia członków PLD-Teamu publikacją.

> 2) rozpowszechnianie krytyk gloszacych, jakoby wydana przez nas okrojona
> wersja pld 1.0 (trzy krazki cd-rom)

Brak 4 płyty ograniczał trochę możliwość zastosowania tego wydania PLD.
Jednakże mamy świadomość ograniczeń wydawniczych i w tym świetle nie można
mieć większych zastrzeżeń do braku ostatniej płyty.

> oraz towarzyszace jej artykuly byly bezwartosciowe,

Do tych artykułów było naprawdę dużo _merytorycznych_ zastrzeżeń. Były
po prostu rzeczy, które nie miały prawa się pojawić.
Wystarczyła próba choćby konsultacji treści z PLD-Teamem przed
publikacją...

> 3) prowokacje osob zwiazanych z pld, majace na celu wykazanie, jakoby
> chip special linux lamal ducha licencji gnu/gpl, oraz dzialania dazace
> do sparalizowania pracy redakcji.

Nic mi o takich "prowokacjach" nie wiadomo. Poza tym - pojęcie "osoby
związane z pld" to bardzo szerokie pojęcie. PLD-Team nie może za to
odpowiadać w żaden sposób.

> mniemam, ze kazdy tworca dowolnej dystrybucji linuksa na swiecie bylby
> raczej zadowolony z faktu, ze jest ona promowana w specjalistycznej
> prasie, niz uznalby taka publikacje za zakusy na jego wolnosc, wolny
> wybor uzytkownikow oraz na ducha wolnego oprogramowania.

Nikt z nas nie ma nic przeciwko publikacji PLD w Chip-Special. Jest to jak
najbardziej pozytywny fakt i gorąco go popieramy. Naszę wątpliwości budzi
tylko poziom merytoryczny artykułów o samej dystrybucji. A wystarczyło,
żeby skonsultować artykuł lub też wręcz poprosić kogoś z TEAM-u o
napisanie...

> zywie nadzieje, ze mozliwe jest przelamanie tendencji, ktore daly o
> sobie znac w ostatnich miesiacach. piszac te slowa mam na uwadze z
> jednej strony interes tworcow dystrybucji, a z drugiej -- dobro jej
> potencjalnych uzytkownikow, a naszych czytelnikow. pld linux to
> wartosciowa inicjatywa, ktora nalezaloby promowac, a nie podsycac wokol
> niej atmosfere wzajemnych animozji.

Mamy nadzieję, że nie wpłynie ta sytuacja na wzajemne kontakty.
Jesteśmy, oczywiście, zainteresowani współpracą w przyszłości.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski