PLD

Paweł Gołaszewski blues at ds.pg.gda.pl
Mon May 26 12:41:06 CEST 2003

On Mon, 26 May 2003, Marcin Mierzejewski wrote:
> ----- Forwarded message from Daedric <daedric at tlen.pl> -----
> From: "Daedric" <daedric at tlen.pl>
> To: <kevin at pld.org.pl>
> Date: Thu, 15 May 2003 20:06:04 +0200
> Subject: PLD
>
> chcę ściągnąć i zainstalować PLD (Polish Linux Distribution).

PLD Linux Distribution
Nazwa, którą przytoczyłeś jest bardzo stara i uznana za nieadekwatną.

> Na serwerze FTP, do którego jest link na stronie tej dystrybucji, jest
> wiele folderów i plików. Nie wiem które ściągnąć.

Odpowiednie dla architektury Twojego komputera.

> Czym różnią się foldery i386 i i686?

Architekturą procesora.

> Czy to drugie to osobna wersja dla nowszych procesorów?

tak.

> Czy PLD jest w całości po polsku?

Na tyle, na ile sa przetłumaczone poszczególne programy.
Generalnie tak.

> Czy zawiera KDE, GNOME i X-Windows?

tak.

> Czy są w nim zawarte zestawy sterowników?

Tak - sterowniki są zawarte w kernelu.

> Czy są pod Linuxa programy OCR, do nagrywania CD?

http://freshmeat.net/

Programy do OCR oraz nagrywania są.

> Czy moja karta dźwiękowa będzie poprawnie działać?

Jeżeli tylko kernel ją obsługuje to tak.
Pobierznie - powinna działać.

> Czy PLD zawiera emulator windowsów? Słyszałem, że takowe istnieją.

PLD zawiera wine, które potrafi uruchomić niektóre

> Proszę o adres jakiejś strony, z której mógłbym nauczyć się poruszania w
> linuxie i użytkowania tego systemu.

http://www.google.com/ Twoim przyjacielem :)
Na początek może wystarczą:
http://www.linuxnews.pl/
http://7thguard.net/

> Czy PLD zaiera jakiś komunikator zgodny z Gadu Gadu?

Tak. Niejeden.

> Czy programy napisane w C++ pod linuxem będą działać pod Windowsami?

Zależy jak zostały napisane.

> Skąd ściągnąć najnowszy StarOffice PL dla Linuxa?

To raczej pytanie do Sun'a.

> Jak instalować linuksowe programy?

Najlepiej poprzez managera pakietów.

> Czy płyty z danymi nagrane pod windowsem Linux odczytuje?

Oczywiście.

> Czy może on korzystać z systemu plików Fat32, albo chociaż odczytywać dane z
> takich partycji?

Może. Odczytywać i zapisywać swobodnie.

> Czy sterowniki pod Linuksa można instalować z jakiegoś środowiska
> graficznego bez wpisywania poleceń i edycji plików systemu?

Do pewnego stopnia da się - po zainstalowaniu odpowiednich nakładek.

> Czym różnią się KDE i GNOME? Które z nich ma większe możliwości, jest
> bardziej konfigurowalny i ma więcej dodatków i aplikacji?

Trudne pytanie.
Pod Gnome można uruchomić aplikacje KDE i na odwrót, więc o aplikacjach
nie można mówić.

> Jak wygląda praca z XPde?

Spytaj używających tego.

> Jak od razu po instalacji PLD uruchomić GNOME?

Nie - należy skonfigurować X-y

> Czy PLD jest w całości po polsku?
> Czy zawiera KDE, GNOME, i X-Windows?
> Czy jest tam emulator windowsa?

Te pytania już były... Wartoby się zastanowić nad treścią i formą listu
przed wysłaniem...

>  Można zdobyć sterowniki do skanera pod Linuxa? (Primax Colorado 1200p)

Jeżeli projekt sane obsługuje ten skaner to można go używać.

> Po wysłaniu maila do twórców PLD moją skrzynkę zasypuje kupa maili. Jak to
> cofnąć?

Wypisać się z listy mail-owej, na którą się zapisałeś. Informację o tym
masz w nagłówkach maili z listy.

Z dalszymi pytaniami zapraszam na listę mailową użytkowników PLD:
pld-users-pl-subscribe at pld.org.pl

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski