PLD z optymalizacją pod P4

leonik2 leonik2 at go2.pl
Fri Feb 27 20:24:39 CET 2004

Witam,

   Chciałbym nieśmiało zwrócić się z prośbą o utworzenie wersji PLD z optymalizacją pod Pentium4. Obserwując wydajność tego procka i porównując ją z Athlonem, Duronem czy nawet Pentium III dochodzę do wniosku, że jeżeli aplikacja nie jest tak napisana, aby wykorzystywała nowe instrukcje takie jak SSE2, to chodzi na Celeronie P4 poprostu mulasto. Mam w związku z tym takie podejrzenie, że gdyby skompilować Linuxa z optymalizacją pod P4, to może wtedy Linux stałby się trochę bardziej żwawy. W swoim kompie mam Celerona 1.8 GHz i np. kompilację jądra wykonuje w porównywalnym czasie do PIII 1.1GHz, czy Durona 1.1GHz (oba na SDRAMach). Natomiast w grach, czy benchmarkach 3D, gdzie włączane są te funkcje Celeron jest oczywiście znacznie szybszy od wcześniej wymienionych Durona i PIII (oczywiście przy tej samej karcie graficznej). Dużo jest jednak opinii, że ta optymalizacja nic lub prawie nic nie daje, ale może warto spróbować - szczególnie w kontekście tego procka (P4). Samemu nie j
 estem w
stanie skompilować całego linuxa ze źródeł - mam zbyt mało wiedzy i doświadczenia, a sama kompilacja byłaby prawdopodobnie bardzo czasochłonna.

  Do tej pory używałem tylko dystrybucji Redhatowych typu RH, Mandrake, Aurox, lecz napaliłem się na PLD i ściągam właśnie testową wersję PLD. Z tego co przeczytałem podoba mi się w PLD instalator jak w Mandrake z bazą wszystkich pakietów i zależności pomiędzy nimi, to że macie fajną dokumentację w języku polskim, a poza tym jako jedyna znana mi rozsądna dystrybucja macie właśnie zaawansowane optymalizacje (Athlon, 686) - może doczekam się także do P4 :)

pozdrawiam,
Lech Osikowicz