PLD z optymalizacją pod P4

undefine at aramin.net undefine at aramin.net
Fri Feb 27 20:36:48 CET 2004

On Fri, Feb 27, 2004 at 08:24:39PM +0100, leonik2 wrote:
> [...]
>
>   Do tej pory używałem tylko dystrybucji Redhatowych typu RH, Mandrake, Aurox, lecz napaliłem się na PLD i ściągam właśnie testową wersję PLD. Z tego co przeczytałem podoba mi się w PLD instalator jak w Mandrake z bazą wszystkich pakietów i zależności pomiędzy nimi, to że macie fajną dokumentację w języku polskim, a poza tym jako jedyna znana mi rozsądna dystrybucja macie właśnie zaawansowane optymalizacje (Athlon, 686) - może doczekam się także do P4 :)
Jestes pewien ze ta optymalizacja cokolwiek daje? ;) Masz jakies
porownania wydajnosciowe?
W przypadku athlona stworzenie oddzielnej galezi dystrybucji mialo spory
sens z uwagi na to ze athlon ma nieco inna arch niz intelowskie
procesory i wykorzystujac jego rozszerzenia mozna zauwazyc dosc znaczny
skok wydajnosci.
W przypadku pentium4 skok wydajnosci jest bardzo niewielki - procesory
intelowskie sa bardziej zgodne wstecz i program skompilowany pod ppro
bedzie chodzil praktycznie tak samo szybko jak skompilowany pod p4.
Dlatego bez rzeczywistych argumentow nie ma za bardzo sensu tworzyc
oddzielnej lini.
Kolejny problem to niestety braki sprzetowe - to wszystko musi byc
gdzies trzymane a juz w tej chwili przy 8 platformach sa problemy z
miejscem oraz utrzymaniem tego w calosci i pojawiaja sie opinie by
zrezygnowac z niektorych. Kolejna, 9-ta linia moze byc kolejna kula u
nogi.
Jezeli uwazasz ze jest sens sproboj przygotowac jakies rzetelne pomiary
odnosnie wydajnosci aplikacji skompilowanych dla i586/i686/p3/p4 -
jezeli wyniki beda bardzo zachecajace moze uda Ci sie przekonac kilka
osob do czegos takiego.. Jezeli nie(a sadze ze "przyspieszenie" jest
zludne) to po prostu nie ma sensu...

--
Andrzej Dopierała
Prywatnie.