RE: PLD z optymalizacją pod P4

Lech Osikowicz leonik2 at o2.pl
Sat Feb 28 20:38:31 CET 2004

	Bardzo dziękuję za odpowiedź. Chętnie przeprowadziłbym jakieś testy, tylko
problemem jest moja niewiedza. Obserwacje moje opieram w dużej mierze na
testach na programach windowsowych, w których włączenie instrukcji SSE
bardzo przyśpiesza operacje typu np. kodowanie multimediów. Wykorzystując
stare kodeki na P4, które wypuszczone były w okresie świetności MMX można
powiedzeć, że P4 Celeron 1.8 jest porównywalnie szybki do PIII z przedziału
1.2-1.4GHz. Podobne wyniki dają jakieś stare benchmarki, a także porównanie
szybkości kompilacji jądra. Aby przeprowadzić jakieś testy w Linuxie
musiałbym wiedzieć na jakim programie najlepiej to sprawdzić i z jakimi
opcjami kompilować. Aktualnie moja wiedza odnośnie kompilowania sprowadza
się do umiejętności skompilowania jądra i programów, gdzie robi się
configure, make i make_install. Aby skompilować taki program z optymalizacją
prawdopodobnie musiałbym zmodyfikować jakieś pliki MAKEFILE lub coś w tym
rodzaju dodając odpowiednie przełączniki do gcc, ale doswiadczenia w tym nie
mam, a w dodatku nie wiem jakich opcji należałoby użyć. Jeżeli mógłby mi
ktoś pomóc, to chętnie przeprowadzę takie testy. Do głowy przychodzi mi
program do kompilacji - gcc, ponieważ kompilowanie całego kernela ze
wszystkimi modułami trwa bardzo długo i być może przy tej operacji byłoby
zauważalne przyspieszenie. Może jego dałoby się skompilować z optymalizacją
pod P4 i tym sposobem mógłbym przeprowadzić test szybkości kompilacji jądra
z normalną wersją gcc i ze zoptymalizowaną wersją. Jeżeli bredzę, to
wybaczcie - jestem na etapie nauki Linuksa - może lepiej sprawdzić na jakimś
innym programie np. jakimś programie pakującym. Może macie jakieś pomysły.

pozdrawiam,
Lech Osikowicz