[test->ready] #25

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Wto, 28 Paź 2003, 01:50:45 CET

Dnia wto 28. października 2003 00:44, Andrzej Krzysztofowicz napisał:

> Da sie: wylaczyc automatyczna generacje zaleznosci i wpisac je recznie ;)
> Ale chyba nie tedy droga.

Jak? %define _noautoreq 'dclib' - próbowałem, mi to nie pomogło.

> Sprobuje dodac Conflicts na starsze wersje. Moze pomoze...

Ja przebudowałem po Twoim commicie i dalej jest źle, ale inaczej.

poldek>install dcgui-qt-0.2.20-2
Przetwarzanie zależności...
dcgui-qt-0.2.20-2 zaznaczył dclib-0.1-beta10.1 (wł. dclib)
błąd: dcgui-qt-0.2.20-2: nie znaleziono wymaganego dclib >= 0.2.20
błąd: dcgui-qt-0.2.20-2 jest w konflicie z dclib-0.1-beta10.1
Zaznaczono 2 pakiety do instalacji (1 zaznaczony pośrednio):
I dcgui-qt-0.2.20-2
D dclib-0.1-beta10.1
błąd: 1 niespełniona zależność, 1 conflicts
Wystąpiły błędy podczas instalacji

Proszę, żebyście sobie z Pawłem tym głowy nie zawracali - chodziło o zwrócenie
uwagi, "że może gdzieś jest nie wszystko oki i czego jest to wina", a nie o
instalowanie jakiegoś programu p2p do którego używania nie ma cierpliwości
;-). Może piwinno się przenieść treść wątku na pld-devel?

Naszły mnie filozoficzno-matematyczne refleksje pt: którą wersję reprezentuje
sobą "gołe" dclib ? ver. = 1 czy ver. = 0 ? - czy dclib-0.2.20 jest większe
od dclib - może tu leży część problemu? Jak są porównywane wersje, releases -
liczbowo czy alfabetyczne, jakie rządzą tym zasady, jak to ma się do
poszczególnych pól - E/V/R - zdaję sobię sprawę, że twórcą rpm'a trudno było
przewidzieć wszystkie możliwe sposoby wersjonowania, na które wpadną
deweloperzy - stąd też mogą być problemy z porównywaniem.

Druga sprawa to logi budowania - coś mi się nie podoba, że dwa razy jest -O2:
"-O2 -O2".
Ja u siebie mam wszędzie w /usr/lib/rpm mam s/-O2/-Os/g i dostaję takiego
kwiatka: "-O2 -Os" - pytanie z jaką optymalizacją mi się to skompilowało?
Czy to nie jest jakiś babol z przekazywaniem flag?

> Ano. poldka.

Pozdrawiam,
--
Tomasz Wittner