zepsuty qmail

Jacek Konieczny jajcus at pld.org.pl
Thu Jul 19 10:28:11 CEST 2001

Od jakiegoś czasu mam problemy takie, że niektórzy klienci używający
netscape nie mogą wysyłać maili. Netscape prosi ich o hasło a potem
stwierdza błąd logowania. Teraz klient używający Mac'a zupełnie nie był
w stanie wysyłać poczty. Było to dla mnie o tyle dziwne, że nigdzie nie
włączałem autentykacji dla smtp (problem open-relay mam rozwiązany
inaczej). Ale zrobiłem telnet na port 25 serwera i już jest dla mnie
wsyzstko jasne:

250-AUTH=LOGIN

A więc serwer ma włączoną autentykację mimo że ja tego nie chciałem. Nie
ma też o tym ani słowa w "man qmail-smtpd" i chyba nie ma żadnej
możliwości wyłączenia tego. Tak być nie  może, przecież to admin
decyduje jakie rozszerzenia SMTP chce mieć, a jakie nie.
Jeśli nie zgłosi się nikt, kto tego używa, to po prostu usunę tego
patcha --- bo taki być nie może: zero dokumentacji, zero możliwości
wyłączenia.

Pozdrowienia,
        Jacek