XFree86

Pią, 21 Sie 1998, 15:39:00 CEST

Wrzuciłem wersję jaką zrobiłem kilka dni. Nie jest jeszcze skończona ale
szkielet jest już wykończony. Tak po krótce wyciąg z %changelog:

- changed Buildroot to /tmp/%%{name}-%%{version}-root,
- added static subpackage,
- changeded dependences to "Requires: %%{name} = %%{version}" in devel
  subpackage,
- added using $RPM_OPT_FLAGS during compile,
- added striping shared libraries,
- /usr/X11R6/lib/modules on i386 and alpha architectures moved to main
  package,
- all builded against system libz (XFree86-HasZlib.patch),
- added cyrylic-fonts subpacckage with koi-8 fonts,
- added %attr and %defattr macros in %files (allow build package from
  non-root account).

Co nie jest jeszcze skończone lub co można jeszcze zrobić:
1) rozszerzenie do GLX (rozrzeżony X protokół do openGL) .. w module
   informascje o tym module można znaleźć na stronie Mesy (jest gotowy
   patch),
2) rozszeżenie do poor multihead (nazywa się to Xtrap .. zrobił to kiedyś
   DEC) - żródła modułu są na xfree, są też na cenzorze w
   pub/Linux/devel/rhl/SRPMS w gotowym pakiecie z którego mozna żywcem
   ściągnąć procedurę integracji z resztą
3) sekcje %verify do pakietów z fontami żeby wywoływały mkfontdir lub
   type1inst w odpowiednich katalogach,
4) polskie tłumaczenia Summary i %description,
5) fonty iso2 i pl zasoby (to można wziąć z mojej strony),
6) zdecydowanie gdzie włożyć pliki do xkb (nie powinny IMHO być w każdym
   pakiecie Xserwera tak jak to było z modułami Pex i innymi).

Punkt 3 i 6 to moje priorytetowe w obecnej chwili. Reszta jest do wzięcia
dla chętnych jeżeli ktoś chce mi pomów. Bazowałem na za wczesnej wersji
speca i muszę jeszcze trochę dodać z ostatnich wersji (min. akceleracja do
Sun Creator'a 3D na Ultrę) ele to nie będzie dotykało za bardzo
pozostałych punktów do zrobienia.

Do Wojtka. Na RH pokazał się kernel 2.1.x w rpm-ie (szykaj w /pub/hoem)
ostatnia wesja leży na cenzorze w /pub/Linux/kernel/2.1. Jest to src.rpm
do 2.1.117. Chyba powinieneś się tym zainteresować :)

Rzeczy do ostatniej wersji XFree są w root PLD-stable (sprc i src.rpm).
Nie są jeszcze dołaożone wszędzie %attr więc lepiej w razie czego
generować to z root-a.

Na cenzorze jest trochę nowych rzeczy w PLD-stable. Dobrze by było żeby to
reszta przejrzała.

Dostęp do CVS jest nadal nie działający :( .. pracuję nad tym.

Proponuję żeby na razie każdy na własną rękę miał własne repozytorium (lub
grupowe jeżeli na jednym kompie) i w razie czego będziemy się wymieniać
plikami *,v lub diff-ami.