DP: Wagony

Andrzej Nakonieczny dzemik w tuniv.szczecin.pl
Śro, 26 Sie 1998, 02:12:29 CEST

Andrzej K. Brandt wrote:

> Czy możesz ewentualnie napisać coś o tych "pociągach"? To jest ciekawe, acz

Ma jednak nadzieję, że będą to wciąż osobne rpm'y. Sama idea jednej paczki jest
super dopóki nie wyjdzie jakiś mały błąd (powiedzmy security) i nie trzeba ciągnąć
poprawek przez modem - przy jednej dużej paczce takie coś nie zdaje egzaminu. Nie
wiem jednak jak to widzą ludzie od rpm'a, jeśli możesz Tomek to napisz na listę to
co już wiesz ...

Tak, a czy autorpm (sorry, nigdy nie używałem więc nie wiem) robi wszystko już
zupełnie automatycznie czy też można mu ustawić jakiś poziom automatyzacji ? Bo
jeśli nie to znów pojawia się problem modemowców - ja np. nie chciałbym aby autorpm
ściągnął mi nowszą wersję netszkapy tylko dlatego, że osoba opiekująca się danym
pakietem zrobiła jakiśtam mały błąd i źle gdzieś ustawiła atrybuty ... Powinny być
pewne priorytety i tyle czyli np. ściągać wszystko co ma dziury w zabezpieczeniu,
nie ciągnąć np. pakietów mało ważnych (np. netszkapy).

> Rasowy admin nie - ale rasowi admini _już_ używają Linuxa. Ba! Dla
> niektórych już RPM-y są zbyt "skundlone" i pachną im Windą.

Hmmm, skąd ja to znam ... ;)

> dotrzeć. A żeby do nich dotrzeć to nie dość, że musi działać - powinno być
> jeszcze łatwe i _ładne_.

Właśnie, Linux nie wejdzie pod strzechy póki nie będzie miał prostego i przyjemnego
interfejsu, prostej konfiguracji itp. To się da zrobić. Wiem, że wtedy 80%
możliwości zostanie niewykorzystanych ale powiedzcie mi tak szczerze, czy jakiś user
w domu tak na prawdę potrzebuje np. stawiać sobie UUCP lub coś w tym guście ? Bo
moim zdaniem nie, wystarczy mu jak jakiś konfigurator dopisze mu relay'a i np. taki
sendmail jest już z głowy ... Podobnie z innymi programami. Myślę więc, że oprócz
standardowych narzędzi należałoby dodać również (jako opcję) narzędzia ułatwiające
życie dla początkujących ... Dużo w tym kierunku robią goście z projektu KDE ...

Ale Andrzej ma częściowo rację, nie akurat z softem komercyjnym ale z samym
sprawdzeniem zgodności pakietów, podpisów PGP itp. Powiedz mi ale tak szczerze, ile
adminów w Polsce sprawdza w pakietach podpis PGP ? Bo podejrzewam, że mniej niż
połowa. Gdyby natomiast istniała mała baza kluczyków PGP to możnaby przy takim
upgradzie od razu sprawdzać kluczyk czy jest ok, czy jest to człowiek z bazy i czy
jest to nasz soft ... To by ograniczyło wejście softu o dziwnym pochodzeniu (czyt.
nie wiadomo czy dopracowanym) oraz zminimalizowało by podszywanie się pod nas
(względy bezpieczeństwa).

OK, masz rację, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby dorzucić jakiś soft
umożliwiający upgrade właśnie z takiej strony, względnie napisać jakiś własny z
jakimś interfejsem tekstowym który podłączałby się do głównej naszej bazy danych i
sprawdzał co się zmieniło ... czyli coś a'la autorpm (no właśnie, nie znam
możliwości autorpm'a więc tam już może coś takiego być).

W czym by to było napisane to nie ważne, chociaż osobiście nie lubię perla ...

Pozdrawiam,
Andrzej

--
email: dzemik w tuniv.szczecin.pl