INFO: ctags.spec

Czw, 27 Sie 1998, 13:19:30 CEST

On Thu, 27 Aug 1998, Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:

> Ok.
> Więc jeśli mam posyłać to co zrobiłem, to najpierw ślę SPEC-a....
> I bardzo proszę o uwagi.
>
> Cały RPM jest dostępy na:
> http://alpha.zarz.agh.edu.pl/~cieciwa/linux/
>
> ====CUT====CUT====CUT====CUT====CUT====CUT====CUT====CUT====CUT====
[..]
> %prep
> %setup

Tu wartoby dodać parametr -q. Powoduje on, że nie są wyświetlane
komunikaty podczas rozpakowywania tarów (-q od quiet). Czyli:

%setup -q

> %build
> ./configure --prefix=/usr --enable-nls
                            ^^^^^^^^^^^^

ctags nie ma jescze nls supportu.

Druga sprawa to przekazanie $RPM_OPT_FLAGS. Sprawdź Wojtek czy pójdzie to
w postaci zmiennej w środowisku dla ./configure. Jeżeli to pójdzie to
lepiej w ten sposób, bo w razie czego przy próbach już ręcznego grzebania
po przerwaniu budowania zawartość $RPM_OPT_FLAGS jest już w CFLAGS.

Czyli powyższ powinno raczej wyglądać:

CFLAGS=$RPM_OPT_FLAGS ./configure --prefix=/usr

[..]
> %files
> %doc COPYING FAQ NEWS QUOTES README
> /usr/bin/ctags
> /usr/bin/etags
> /usr/man/man1/ctags.1
> /usr/man/man1/etags.1

Powyższe nie spełnia wymogu widoczności atrybutów i właścicieli plików. Po
za tym nie będzie można budować tego z nie root-a. Kolejna sprawa,
to to, że je w nagówku jest:

Copyright: GPL

więc plik COPYING jest nie potrzebny. Umowa mówi, że jeżeli licencja jest
tupu [L]GPL/BSD/Artistic to nie umieszcza się w %doc pełnej treści
copyrighta. Tak przy okazji z %doc w innych pakietach powinny powylatywać
także pliki INSTALL, bo przecież procedura instalacji jest tu kompletnie
nie potrzebna, bo jest zawarta w specu, a w momencie kiedy używa się już
zainstalowanej binarki, to możliwość przeczytania jak się instaluje jest
na psu budę.
Czyli powyższe powinno mniej więcej po dodatkowych uproszczeniach wygladać
tak:

%files
%atttr(644, root, root, 755) %doc FAQ NEWS QUOTES README
%atttr(755, root, root) /usr/bin/*
%atttr(644, root,  man) /usr/man/man1/*