Pytania:

Michal Zalewski lcamtuf w ids.pl
Pią, 28 Sie 1998, 13:58:15 CEST

On Thu, 1 Oct 1998, Tomasz Kłoczko wrote:

> [...]
> Po to żeby tobić wpisy w utmp. fakt to jest kolejna grupa jaka miała być
> dodana do group.

Miedzy innymi. Ale przede wszystkim po to:

a) xterm bez suida:

$ ls -l `tty`
crw-rw-rw-   1 root     root       3,   3 Aug 28 13:52 /dev/ttyp3

b) xterm z suidem:

$ ls -l `tty`
crw--w----   1 lcamtuf  tty        3,   4 Aug 28 13:56 /dev/ttyp4

c) xterm bez suida, ale z ttyperm:

$ ls -l `tty`
crw-------   1 lcamtuf  lcamtuf    3,   4 Aug 28 13:56 /dev/ttyp4

Zeby bylo zabawniej, dokladnie ten sam problem jest z Midnight Commanderem
(to znaczy alokacja tty nie moze byc przeprowadzona poprawnie), a nie
sadze, zeby ktokolwiek spieszyl sie do zrobienia chmod +s `which mc` ;-)

Michal Zalewski [lcamtuf w ids.pl] [ENSI / marchew] [dione.ids.pl SYSADM]
[http://linux.lepszy.od.kobiety.pl/~lcamtuf/] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
[voice phone: +48 (0) 22 813 25 86] ? [pager (MetroBip): 0 642 222 813]
Iterowac jest rzecza ludzka, wykonywac rekursywnie - boska [P. Deutsch]