PLD-FAQ nie dostepny do soboty ;(

Andrzej Nakonieczny dzemik w tuniv.szczecin.pl
Wto, 1 Gru 1998, 23:21:54 CET

Wojtek Slusarczyk wrote:

> Raczej z bianrnym innfeed, poza tym na lo13 i germanicu mrtd chodzi
> bezproblemowo, karty raczej sa takie same, konfiguracja kernela tez, dla
> kazdego byl kompilowany pod kernel hosta, ba na germanicu tez byl 2.1.120
> i nie bylo takich numerow, poza tym przez 2 miesiace chodzil bez zarzutow
> i nagle zaczal sie sypac... nie wyglada mi to na blad w obsludze ipv6 a
> raczej na probem sprzetowy, a ze dysk nie jest najlepszy ....

Wojtek, kilkakrotnie raz po razie (kilka minut po reboot'ie) brave się wysypywał.
Wysypał się również w momencie kiedy downowałem jeden z sit'ów (a to już część
IPv6). Po uruchomieniu ponownie komputera (za n-tym razem), wyłączeniu IPv6 oraz
news'ów pracowałem na nim bez problemu przez godzinę. Później włączyłem również
news'y i też nie zauważyłem nic niepokojącego poza zaśmiecaniem ekranu głupim
komunikatem pochodzącym z któregoś porgramu z INN'a. Podejrzewam jednak, że
problem jest w skrypcie innwatch - nie potrafię Tobie teraz przytoczyć dokładnie
co tam było wyświetlane ale to było coś z rodzaju:

innwatch: [ ble ble ble ble expected numeric argument ble ble ble (później
fragment z `df`) itd w kółko ...

Ten "expected numeric argument" (jeśli się gdzieś pomyliłem to sorry - piszę z
pamięci) kojarzy mi się z programem `expr` który jakby nie patrzeć wielokrotnie
jest wywoływany w skrypcie innwatch. Nie wiem jednak gdzie on uruchamia `df`
(który jest najprawdopodobniej potrzebny do sprawdzenia czy może jeszcze wrzucać
news'y czy też już przekroczył limit wolnych bloków). Tak więc problem raczej jest
w skrypcie (może coś się ostatnio zmieniło - czyżbyś zainstalował tam np. nowego
grep'a albo coś w tym guście ?). A, mogę się oczywiście mylić i to Ty możesz mieć
rację ... :)

Wracając do niestabilności brave'a to ma on raczej problemy z IPv6 a nie ze
sprzętem ... Przy okazji - jak myślisz, jaki był powód zalewania konsoli
komunikatami "ICMP redirect" (wiem, że to było troszkę dłuższe ale nie pamiętam
całej linijki, tylko to mi utkwiło w pamięci) ? Tzn. wiem co oznacza ICMP
redirect, nie wiem tylko dlaczego to wyrzucał. Może jednak coś jest spaprane w
obsłudze IPv6 (albo w konfiguracji routingu) co spowodowało niejednokrotnie
wysypkę (ale czy zła konfiguracja routingu mogłaby do tego doprowadzić ?) ... Nie
potrafię natomiast wyjaśnić dlaczego to wszystko wcześniej działało ok- coś na 100
% musiało się zmienić.

Tak czy inaczej należałoby się dokładnie przyjżeć brave'owi - szkoda żeby taki
sprzęt się marnował ...

Pozdrawiam,
Andrzej

--