Q: XFree86-3.3.3 jakie pakiety ??

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Sob, 5 Gru 1998, 14:07:33 CET

On Fri, Dec 04, 1998 at 12:34:43PM +0100, Dariusz Knocinski wrote:
> Z tego co się orientuję to interesująca jest tylko wersja ggi-devel ale
> niestety ostatnio jest tam sporo zmian i niektóre fragmenty nie chciały
> się kompilować (błedy wewnątrz bilioteki gii),
To możliwe, ostatnich snapshotów nie oglądałem.

> a poza tym jest
> jeszcze bardzo mało driverów nie licząc VGA :-(

Driverów będzie więcej, jak GGI się rozpowszechni.
A GGI się rozpowszechni jak będzie więcej driverów.

I oto mamy błędne koło :-)

> Jeśli jest inaczej to może da się przygotować pakiety.
> Jeśli chodzi KGI to teraz GGI działa bezpośrednio na /dev/fb? od jądra
> 2.1.107+, chyba że się mylę ?

Raczej się mylisz. GGI oczywiście może wykożystać /dev/fb? - tak samo
jak może wykożystać Xy, SVGAlib, aalib itp.
Ale KGI daje więcej - drivery dla różnych kart ( VESA FB nie pozwala na
np. przełączanie trybów ) i możliwość uruchamiania z nich kożystających
bez suid root (dla Xów, czy SVGAlib to wciąż jest konieczne).

Postaram się niedługo sprawdzić aktualne GGI. Jeśli nie będzie
problemów, to może zrobie pakiety (Debian je ma).

Pozdrowienia,
       Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !