ssh

Wojtek Slusarczyk wojtek w shadow.eu.org
Pon, 14 Gru 1998, 09:55:34 CET

On Sun, 13 Dec 1998, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Jestem zielony w te klocki. Zainstalowałem ssh*-1.2.26-3 ze stable. sshuję
> się na localhosta - pyta o hasło, "Permission denied.". W logach pisze,
> że nie może znaleźć /lib/security/pam_krb5.so, więc po pierwsze, dlaczego
> tego nie znajduję w PLD, tylko jakieś krb5-1.0.5-1 jest na redhat-contrib
> (skompiluje się bez bólu? bo nie chcę 6 MB ciągnąć na próżno)?

Jest tak ... /etc/pam.d/ssh -> "auth optional /lib/security/pam_krb5.so "
Cale Tornado stoi na kerberosie i to raczej devel jest przystosowany do
pracy z nim wiekszosc jego pakietow pine/rsc/imap/xemacs/samba itp.
Pakiety sa na ftp.tuniv.szczecin.pl ale Tobie w domu to raczej nie jest
potrzebne ... i Twoj ssh powinien chodzic bez tego...

BTW -> pakiety z devela nie 'gryza' ba nawet chodza -> przeciez za pare
dni bedzie prerelease a to nie sa juz przelewki -- wszystko musi chodzic
albo powiesza mnie, Marcina, Arka i innych developerow na suchej galezi...
Jezeli chcesz sie podpierac contribem -- Twoj 'Czojs' ja nie zagwarantuje
ze to bedzie dzialalo -- a modulu pamowskiego i tak tam nie ma.

> Wykomentowałem odwołanie do krb w /etc/pam.d/sshd, przestawiłem nawet na
> próbę kerberosowe ustawienia w /etc/ssh/sshd_config na "no" i nie pomaga:

Wywal te linijki z krb5 w configu i poseslij raz jeszcze pelne logi z tego
na co sie skarzy sshD syslogowi...

--
Wojtek Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin