Propozycja pakietow do PLD-devel base

Marek Obuchowicz elephant w shadow.eu.org
Pon, 14 Gru 1998, 22:15:54 CET

On Mon, 14 Dec 1998, Marcin Korzonek wrote:

> Hej,
> Problem w tym, że:
> 1) base musi zawierać większość podstawowych narzędzi.
> 2) base powinien być jak najmniejszy:

> OK -- nad tym też się wahałem. Jeżeli mocno okrawamy to wywalic.

> Owszem, przy statycznie skompilowanym bashu. Ale jeżeli oszczędzamy
> miejsce na dysku, to lepiej skompilować dynamicznie bash-a i statycznie
> ash-a. Zawsze to jakies 100-200 kb wolnego wiecej.

> Ops.. tu mialo byc bootp (ale wiem, nie kazdy uzywa :)

> to sobie odinstaluję
ale przecież właśnie rola instalatora polega na zapyrtaniu 'czy masz
myszkę' i wybraniu wtedy gpm i mouseconfig!
base powinien być jak najmniejszy!!!

> j.w.

> Z hc-cronem? A jak komus zapcha sie w domu /var (albo / jak nie wydzielil),
> bo mu sie /var/log/messages rozrosnie ;)
Mi się jakoś nie zapycha. Co miesiąc robię ręczne czyszczenie logów i jest
ok.

> Bardzo przydatne narzedzie diagnostyczne...
eee nie przeczę.
Ale czy to na pewno pasuje do base?

> to sobie odinstaluje ;)
tak jak przy gpm

> Posiadacze streamerow ? ;)
no dobra..... :)

> Tutaj tez sie dlugo zastanawialem. Z tego faktycznie mozna zrezygnowac.

> Ale potrzebuje go masa skryptow.
to się zgadza.
Ale czy potrzebują go inne fragmenty 'base'?
bo jeżeli potrzebują go inne rzeczy to tag 'Requires' chyba dostatecznie
załatwia sprawę...

> Ale sendmail domyslnie go (chyba) wymaga do dostarczania poczty do
> userow.
A mail.local?
no ale te 200 kb da się jeszcze wytrzymać...

> i podobnie wymagaja go skrypty.
ta sama odpowiedź jak przy perlu.

moim zdaniem base powienien byc zdecydowanie najmniejszy - na przykład na
routery...
jeżeli ktoś będzie chciał zainstalować linuxa do forwardowania pakietów IP
a okaże się że base zajmuje 70 mb to się chyba trochę przerazi...

> można odinstalować
ale czy nie lepiej zrobić odpowienie robryki w instalatorze niż instalować
za dużo?

jest przecież dużo osób które pld zainstaluje jako pierwszy linux, oni nie
będą umieli odinstalować tych pakietów a nieraz nie chcą przeznaczyć
więcej niż 100 mb na nowy system którego nie znają i dopiero chcą
poznać...

Pozdrowienia,
Marek

--
 /      Finga elephant w szczecin.top.pl 4 PGP key       \