Propozycja pakietow do PLD-devel base -- Wariant II

Marcin Korzonek mkorz w shadow.eu.org
Śro, 16 Gru 1998, 23:12:59 CET

[poniedziałek, 14 grudzień 1998], Marek Obuchowicz napisał:

> [...]

Kurczę, dwa razy ten sam błąd ;). Oczywiście miało być bootpc...

> Mi się jakoś nie zapycha. Co miesiąc robię ręczne czyszczenie logów i jest
> ok.

Ale początkujący, który zainstaluje sobie pld jako pierwszego Linuxa
nie będzie wiedział, że musi sobie logi wyczyścić. A zanim się dowie, to
mu się już zapchają ;) A hc-cron + logrotate to 140KB -- czyli nie warto
się schylać.

> moim zdaniem base powienien byc zdecydowanie najmniejszy - na przykład na
> routery...
> jeżeli ktoś będzie chciał zainstalować linuxa do forwardowania pakietów IP
> a okaże się że base zajmuje 70 mb to się chyba trochę przerazi...

> ale czy nie lepiej zrobić odpowienie robryki w instalatorze niż instalować
> za dużo?
>
> jest przecież dużo osób które pld zainstaluje jako pierwszy linux, oni nie
> będą umieli odinstalować tych pakietów a nieraz nie chcą przeznaczyć
> więcej niż 100 mb na nowy system którego nie znają i dopiero chcą
> [...]

Ok. To w takim razie może podzielić proponowanego base'a na dwie części:
1) absolutne minimum potrzebne do otrzymania shella i skonfigurowanie
   sieci

2) dodatkowo narzędzia pomocnicze, daemony, dokumentacja.

Część pierwsza instalowana byłaby zawsze.
Część druga nie byłaby instalowana na życzenie użytkownika (np. w trybie
instalacji ,,eksperckiej'').

Wtedy można by przerzucić do drugiej części:
sendmail'a
gawk'a
ncurses
groff'a
python'a
perl'a
itp.

to już nam odchudzi część pierwszą o jakieś 30MB.
(aczkolwiek rezygnacja z ncurses w base rodzi pewne problemy).

Gdyby jeszcze w jakiś sposób rozbić glibc, umożliwiając instalację tylko
wybranych locali, to można zaoszczędzić jeszcze do 12MB.

A zatem drugie podejście. Poniższa lista pakietów ,,minimalnego base'a''
uwzględnia dotychczasowe uwagi. Łączny rozmiar pakietów: 37 MB

---------------------- ciach ------------------------------
SysVinit-2.74-5d.i386.rpm
adduser-1.02-1d.noarch.rpm
basesystem-4.9-3d.noarch.rpm