Problem z passwd i pam_listfile

Mirek Nowakowski nowam w pg.gda.pl
Wto, 29 Gru 1998, 13:14:38 CET

Ave!

Nie jestem zapisany na liste, ale zglaszam problem.

Jest RH 5.1, kernel 2.0.36 i nie moge zmusic passwd do wspolpracy z
pam_listfile. Mam w /etc/pam.d/passwd tak:

#%PAM-1.0
auth       required	/lib/security/pam_pwdb.so shadow md5 nullok
auth       required	/lib/security/pam_nologin.so
auth	   required	/lib/security/pam_listfile.so onerr=fail
sense=allow file=/etc/security/passwd.allow item=user
account    required	/lib/security/pam_pwdb.so
password   required	/lib/security/pam_cracklib.so retry=3
minlen=15 dcredit=2 ucredit=2 ocredit=2 difok=3
password   required	/lib/security/pam_pwdb.so use_authtok nullok
md5

Polecenie passwd nie reaguje na wpisy w /etc/security/passwd.allow. Czy
uzytkownik tam jest wpisany, czy go nie ma -- moze sobie zmienic haslo.
To samo, jezeli ustawiam opcje na "zabranianie", a nie "zezwalanie".
Probowalem z pam-ami od 0.64 do 0.65-3 (faillog dziala -- nareszcie!) z
RH 5.1, RH 5.2 i PLD-stable oraz z passwd z pakietu passwd (do 0.58-1d
wlacznie) oraz z passwd ze shadow. Podejrzewam byk w pam_init, bo z
login, chfn, chsh, ssh dziala mi to z wszystkimi probawanymi passwd.

Czy ktos to zwalczyl, czy ja cos robie nie tak? Prosze o odpowiedz na
priv, cholernie mi to potrzebne, zwlaszcza z opcja zezwalania dla
wybranych. Na razie zabronilem korzystania z passwd wszystkim oprocz
roota.

OSciski!
Mirek Nowakowski