Zarzadzam upgrade stable ! ;)

Wto, 29 Gru 1998, 19:47:11 CET

On Tue, 29 Dec 1998, Wojtek Slusarczyk wrote:

> Hej,
>
> ~$ uname -a
>
> Linux magellan 2.2.0-pre1 #1 wto gru 29 10:00:54 CET 1998 i586 pld
>
> Zatem uprasza sie osoby "kompetentne" o up kernela dla stable ;)
> Dla "opornych" -> przypominam, ze RedHat jak puszczal 5.1 to zrobil to na
> prepachach do kernela 2.0.34, jak puszczal 5.2 to zrobil to na prepachach
> do jajka 2.0.36... moim i nie tylko zyczeniem jest aby stable
> ("wstyd na cala wies", ze do tej pory nie ma nazwy ...) byl robiony od tej
> pory tylko i wylacznie na pre/nie-pre ;) do 2.2 od X'ow poczawszy na
> [...]

Na razie szykuję prawie 50 speców z wyczyszczonymi {de}rejestracjami stron
info. Potem trzeba jeszcze dopracować xemacsa i tetexa, a na koniec setup
(trzeba dodać programik z Debiana do bezpiecznego updateowania
passwd/group/shadow .. trgo też brakuje w devel i to jest dla mniue
powodem tego, że stable po mimo nazwy dla minie ma nadal stan
nieustalony).

Potem się zabiorę za resztę, o której wspominasz. Jeżeli ktoś ma chęć to
może mi pomc próbujac czyścić po kolej spece do kernela, XFree, net-tools
pod kontem tych drobnych różnic jakie są w stable. Wdzieczny będę za
wszelkie patche czy inne materiały gotowe do wrzucenia od razu do CVS. NA
razie po mimo, że może nie jest to może najważniejsze chciałbym wykończyć
info żeby można było o tym temacie zapomnieć na jakiś czas (na jak długi
to może niżej).

Co do info to kilka dni temu wpadłem na zupełnie inną (prostrzą/lepszą
IMHO) procedurę do {de}rejestracjami stron. Doszedłem do tego, że
na razie procedura ta powinna się nieco zmienić wyglądać tak:

%post
/sbin/install-info /usr/info/<file>.info.gz /etc/info-dir

%preun
if [ $1 = 0 ]; then
        /sbin/install-info --delete /usr/info/<file>.info.gz /etc/info-dir
fi

A poprawki kosmetyczne co do wpisów jakie są przenoszone do indeksu
powinny być nanoszone w postaci patcha na pliki texi.
Tak będzie poprostu najmniej konfliktowo jeśli chodzi o wpisu już
istniejące.

Natrafiłem także na jeszcze lepszy sposób {de}rejestracjami. Otów źródłach
texinfo w katalogu util kjest skrypt o nazwie fix-info-dir, który działa
tak, że do podanego jako parametr pliku dodaje brakujące wpisy, a
dodatkowo po dodaniu --delete usuwa wpisy dla których nie ma plików.
Użycie tego skryptu byłoby najleprze ale są przeszkody:

- fix-info-dir jest texinfo-3.12b, a ten po mimo kilku godzin spoędzonych
  nad źródłami nie udało mi się zmusić do tego żeby był kompilowany
  poprawnie. Chodzi, o to że coś jest tam zrąbane z autokonfiguracją i
  wygenerowane binarki szukają gzip.exe zamiast gzip (coś z detekcją POXIX
  jest zrąbane). Powyższe nie jest kwestią autoconf/autoheader/m4/litool
  czy innych, z którymi to ostatnio było trochę zamieszania .. sprawdzałem
  i błąd został gdzieś wprowadzony w tej wersji 3.12b.

- żeby --delete działało poprawnie trzeba mieć install-info takie, które
  potrafi wyrejestrować wpis w momencie kiedy już pliku info fizycznie w
  skanowanym, katalogu już nie ma. Taką własność też posiada install-info
  dopiero z texinfo-3.12b.

Jakby udało się przeskoczyć powyższe to %pre i %preun do {de}rejestracjami
mogłoby wyglądać tak:

cd /usr/info
/usr/bin/fix-info-dir --delete /etc/info-dir
rm -f /etc/info-dir.old

I jeżeli nawet starsza werasja pakietu coś by zrąbała to byłby skopany co
najwyżej jeden wpis, a upgrade/instalacja kolejnego pakietu majacego info
z powyższymi %post, %preun niwelowałby skutki wcześniejszego bęłdu w
innych pakietach. No .. i to właśnie do poprawnego działania (na
przyszłość) fix-info-dir jest potrzebne patchowanie samych plików texi niż
podawanie --entry dla install-info.

Może ktoś spróbuje się z tym zmierzyć.

A jeszcze jedno. Dorzuciłem na cenzorze do katalogu do_przetłumaczenia
pota do texinfo, bo jeszcze nie ma tłumaczenia.
Już nie pamiętam komu ale kilkanaście dni temu obiecałem podrzucić
aktualnego pota do gimpa. Też go tam wrzuciłem z wersji (finalnej) 1.1.0
pod nazwą gimp.pot.1.1.0 (stary częściowo przetłumaczony jest pod
gimp.pot).

Co do jeszcze kernela, to IMHO jeszcze za szybko żeby ostatecznie się na
to przerzucać. Wydaje mi się, że przez pewien okres czasu trzeba będzie
tolerować jeszcze dwa kernele (2.0.37 + pre AC) i przyszłe 2.2.0 (nadal
jest jeszcze pre ;).

> BTW Lubie mineralna dobrze schlodzona (270 K - 271 K w zamrazarce) aby
> maila duza lepkosc -- nie bede juz podowal dokadnej wartosci w
> centi-plazach, ale osoby "zainteresowane" powinny sie domyslec jakej
> konsystencji powinna byc ta mineralna ;))

Jak się pojawi final 2.2.0 to łaj not :)