Krótki raport

Nie, 1 Lis 1998, 15:32:54 CET

1. Nowe mc (4.5.1) i rpm (2.5.5)
   Nowe mc ma "Conflicts: rpm <= 2.5.3" gdyż zmienił się nieco format
   wyjściowy zapytania "rpm -qplv <plik>". Nowe mc jest już do tego nowego
   rpm-a przystosowane. Mając nowe mc 4.5.1 ze starym rpm-em nie wyświetal
   poprawnie zawartości rpm-a (brak jakich kolwiek plików i katalogów po
   za informacyjnymi).

2. nowy glib 1.1.4
   Leży w test i tam narazie pozostanie gdyż musi być z tym zgrane
   jeszcze nowe gtk+, którego jeszcze nie ma.

3. Trochę pakietów nie miało sekcji %clean. Pełmna lista tych które
   zostały poprawione poszłą w logu z CVS jaki przed chwilą posłąłem na
   pld-cvs-announce.

4. Prośba do Wojtaka niech wciągnie poprawki do ImageMagica bo inaczej
   pakiet nie będzie się prawidłowo rekompilował na systemie z nowym
   perlem (zmiany na poziomie speca). Przy okazji dobrze by było żeby w
   -devel znalazła się nowa wersj freetype (1.1).

5. W test jest jeszcze nie dokończony zestaw pakietów z fontami ISO8859-2
   pod Xy. Jest parędziesiat fontów Type1. Ma on jeszcze kilaka usterek i
   niedoróbek (Type1 wrzuca dwie linijki śmiecia do fonts.aliases,
   pozostałe pakiety nie wrzucają jeszcze swoich rzecy do poszczególnych
   fonts.aliases). Te fonty biznetowe są IMHO paskudne i trzeba będzie je
   popatchować (mowa o rastrowych). Akcenty na ąłć są za małe, ŚĆÓŻ
   wyglądają jak małe litery bo akcenty nad literami są za duże. Już
   lepiej wyglądają fonty jakie są w pakiecie jakie do tej pory był
   dostępny z tego co zrobiłem. Może ktoś ma chęć się temu przyjrzeć i to
   po poprawiać (?). Pomocny napewno będzie xmbdfed, który w jest już w
   zasobach PLD (przy okazji można sobie dociągnąć świerzego lesstifa).

6. W kilkunastu pakietach pozmieniałem nazwy plików ikonek pakietów żeby
   były unikalne, co umozliwia wykonanie

   $ cd SPECS; rpm -ba -v --clean --rmsource *specs

   Czyli, że po każdym zbudowaniu pojedynczego pakietu jest wszystko
   czyszczone z BUILD i SOURCES, co znacznie ogranicza ilość potrzebnego
   miejsca na dysku do przekompilowania całości (w tej chwili trzeba mieć
   około 300MB na taką operację).

7. Trzeba przejrzeć wszystkie pakiety instalujące usługi żeby używały
   chkconfig. Ostatnio przy dodawaniu firewall-init dodałem mu wsparcie do
   tego. Z tego co widzę to brak jeszcze tego w obecnym apache, gpm, bind
   (reszta chyba ma wsparcie do chkconfig).

8. KDE chyba w części podstawowej jest już chyba gotowe do szerszego
   testowania. Można chyba już także zacząć adaptowa je na potzreby
   -devel. To samo dotyczy GNOME.

W tej chwili leci przebudowywanie całości hurtem, a wszystkie pakiety w
polu distribution mają "PLD 0.03".